سلامت نیوز :رئیس بیمارستان 15 خرداد از اعزام تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیك برای ویزیت رایگان آسیب‌دیدگان روستای گاودانه(قطع انگشتان) و 2 روستای دیگر برای ویزیت معاینات شكاف لب در استان كهگیلویه و بویراحمد در اوایل مرداد خبر داد.

عبدالجلیل كلانتر هرمزی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: یك تیم 7 تا 14 نفره از فوق تخصصان جراحی پلاستیك دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از تاریخ 2 تا 5 مرداد برای ویزیت رایگان آسیب‌دیدگان روستای گاودانه كه به دلیل قطع انگشتان دچار آسیب جسمی و روحی شده‌اند به استان كهیگیلویه و بویراحمد اعزام می‌شود.

وی افزود: این تیم در ادامه ارائه خدمات درمانی به روستائیان گاودانه كهگیلویه و بویراحمد به دو روستای دیگر نیز برای ارائه خدمات جراحی پلاستیك از جمله شكاف لب و كام مراجعه می‌كند.

كلانتر هرمزی تصریح كرد: این تیم فوق‌تخصصی كه تمام خدمات درمانی را به صورت رایگان به روستائیان بویراحمد ارائه می‌كنند برای ویزیت روزانه 500 تا 700 بیمار آمادگی خواهند داشت.

وی بیان كرد: ویزیت هر بیمار در حدود 20 هزار تومان خواهد بود كه این مبلغ جدا از ارائه خدمات درمانی از جمله عمل جراحی خواهد بود كه تماماً به صورت رایگان برای بیماران صورت می‌پذیرد.

كلانتر هرمزی در پاسخ به این پرسش كه درمان انگشتان قطع شده روستائیان گاودانه آیا مؤثر است و چگونه این فرایند صورت می‌پذیرد، گفت: در وهله نخست اعزام تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیك دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به این روستا، آسیب‌دیدگان ویزیت می‌شوند و كسانی كه از بیخ انگشتان آنان قطع شده باشد چون دچار درد شدید و عوارض هستند مورد معالجه درمان قرار می‌گیرند و كسانی كه نصفی از انگشتان آنها قطع شده باشد توسط دستگاه های مخصوص انگشت‌های آنان كشیده می‌شود تا بهبود انگشتان حاصل شود.

كلانتر هرمزی خاطر نشان كرد: در مجموع آسیب‌دیدگان روستای گاودانه و دیگر روستائیان استان بویراحمد برای اعمال جراحی احتمالی به بیمارستان 15 خرداد تهران و استان‌های شیراز، اصفهان، اهواز و بوشهر ارجاع می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha