سلامت نیوز :لیلا ارشد در گفت‌وگو با برنا با بیان این مطلب افزود: هر انسان نیازهایی دارد که اگر به آن نیازها در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی توجه نشود فرد برای جبران آن کاستی ها و نیازها به دنبال راه حل دیگری می رود.

مسوول مرکز ترک اعتیاد خانه خورشید در ادامه تصریح کرد: نیازهای عاطفی، روحی، روانی و اجتماعی افراد اگر در خانواده تامین نشود، فرد برای یافتن حال خوش و تامین نیازهای خود به دنبال راهکار دیگری می روند که اعتیاد یکی از آنهاست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و آگاهی برای پیشگیری از آسیب های دختران و زنان یکی از مهمترین راه های جلوگیری از اعتیاد این قشر است، اظهار داشت: آگاهی دادن به فرزندان، آموزش مهارت های اجتماعی، آموزش ارتباط با افراد، تصمیم گیری و مسوولیت پذیری موجب می شود تا افراد در هنگام برخورد با راه های پرخطر و آسیب زا تصمیم های درست و عاقلانه بگیرند.

ارشد با بیان این مطلب که بسیاری از دختران و زنان معتاد به دنبال یافتن حال خوشی که در دفعات اول با مصرف مواد به آنها دست داده است، مصرف مواد مخدر را ادامه می دهند، خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی، آگاهی و ایجاد راهکار برای ایجاد اوقات فراغت خوب یکی از مهمترین راهکار های جلوگیری از اعتیاد زنان و دختران است.

وی همچنین از تغییراتی که در عرضه موادمخدر ایجاد شده است،یاد کرد و گفت: گرایش زنان و دختران به مصرف مواد مخدر صنعتی به دلایلی همچون ارزانتربودن، مناسب تربودن و بی بو بودن این مواد افزایش یافته است.

مسوول مرکز ترک اعتیاد خانه خورشید در ادامه یادآور شد: وقتی هیچگونه آموزشی از طریق رسانه ملی و کتب درسی به افراد داده نمی شود، به طور حتم توزیع کنندگان موادمخدر نسبت به مسوولان سلامت اجتماعی موفق تر عمل خواهند کرد.


ارشد در پایان گفت: در گذشته اعتیادمیان زنان، دختران و جوانان با مصرف سیگار و مشروبات الکلی آغاز می شد، اما امروز با مصرف شیشه و کراک افراد اعتیاد خود را آغاز می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha