سلامت نیوز : علی اکبر محزون با بیان اینکه در ماه گذشته به طور متوسط در هر ساعت 139 نفر به جمعیت کشور افزوده شده است، اظهار داشت: تعداد تعداد افراد متولد شده در اردیبهشت ماه روزانه سه هزارو 327 نفر بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا،مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور در ادامه افزود: مطالعه آمار لحظه‌ای وقایع حیاتی از چند ماه پیش در حوزه معاونت فناوری اطلاعات و آمارهای جمعیتی سازمان شروع و ارتباط این موضوع با ساعت جمعیتی نیز دیده شد و به همین منظور آمار لحظه‌ای وقایع حیاتی در پورتال سازمان ثبت احوال کشور راه اندازی شد.

وی هدف اصلی از ایجاد آمار لحظه‌ای وقایع حیاتی در پورتال سازمان را اطلاع رسانی در خصوص آمار مبنی بر اینکه در حال حاضر چه آماری از میزان تولد، فوت، ازدواج و طلاق در کشور وجود دارد عنوان کرد، همچنین نمادین بودن این اقدام که تحولات جمعیتی در کشور را لحظه‌ای و به صورت پیام‌های جمعیتی نشان می‌دهد را از دیگر کارکردهای این برنامه ذکر کرد.

محزون با اشاره به این که شعار روز جهانی جمعیت در سال جاری انتقال پیام های جمعیتی را به جهانیان است، گفت: ما نیز به دنبال این هستیم که تحولات جمعیتی را به صورت پیام های جمعیتی به جامعه منتقل کنیم .

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور افزود: در آمار لحظه‌ای وقایع حیاتی، رقمی تحت عنوان افزایش طبیعی جمعیت وجود دارد که منظور  از آن افزایش جمعیت بدون احتساب مهاجرت است.

محزون تعداد متولدین در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری را به ترتیب 113 هزارو 511 نفر و103هزارو 125 نفر و تعداد فوت شدگان امسال را در همین مدت را به ترتیب 33هزارو 442 نفر و 52هزارو 681 نفر اعلام کرد.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور همچنین تعداد ازدواج و طلاق در سال جاری را به ترتیب 63 هزارو 305 واقعه و 71هزارو 843 واقعه عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha