دکتر دورگی؛ متخصص بیماری های پوستی با حضور در برنامه پزشک شما از شبکه شما در مورد ریزش مو طبیعی و غیر طبیعی توضیحاتی ارایه داد.

ریزش مو تا چه میزان طبیعی است؟

سلامت نیوز: دکتر دورگی؛ متخصص بیماری های پوستی با حضور در برنامه پزشک شما از شبکه شما در مورد ریزش مو طبیعی و غیر طبیعی توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرنیوز، در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

♦مو عضوی از زیبایی های انسان است و بسیاری از مردم در دنیا مشکل ریزش مو دارند.

♦ریزش مو انواع مختلفی دارد؛ معمولا در طول روز به صورت طبیعی مو ریزش پیدا می کند در روز ریزش مو بین 50 تا 100 عدد طبیعی محسوب می شود.

♦90 درصد موی سر به طور طبیعی در حال رشد هستند و تنها 10 درصد است که بدون فعالیت می مانند و ریزش موها در طول روز نیز از همین 10 درصد و طبیعی محسوب می شود اما اگر این ریزش ها زیاد و ناگهانی باشد باید برای درمان اقدام شود.

♦برای طبیعی بودن ریزش مو؛ فرد می تواند هنگام استحمام و زمان شانه کردن موهایی که می ریزد را بشمارد اگرتعداد آن ها  بیش تر از 100 باشد غیر طبیعی است.

♦شایع ترین  ریزش مو در آقایان طاسی و در خانم ها ریزش مو بر اثر کم خونی است. ریزش مو در آقایان معمولا جلو سر یا کف سر و در خانم ها معمولا به طور منتشر و از همه نواحی سر است.

♦ریزش مو علل مختلفی دارد؛ این علل ها می تواند ارثی، عوامل محیطی و مشکلات هورمونی باشد، استرس، عمل جراحی، بیماری های کم خونی، تیروئید و.. نیز در ریزش مو تاثیر گذار است همچنین بسیاری از داروها باعث ریزش مو می شود که با قطع دارو از بین می رود.

♦داروهای شیمی درمانی باعث ریزش مو می شود که باعث می شود 90 درصد رشد مو نیز باعث ریزش می شود و ناگهانی موهای سر بدن و ابرو به طور همزمان دچار ریزش کمی شوند که این نیز با قطع دروره شیمی درمانی موها دوباره شروع به  روئیدن می کنند.

♦یکی از داروهایی که ریزش مو به همراه دارد مصرف ویتامین A است که مصرف بیش از حد این دارو باعث سم در بدن می شود که زیادی آن ها از بدن دفع نمی شود و عوارض هایی به همراه دارد. مصرف این دارو بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

♦بی علامت ترین ریزش مو؛ ریزش سکه ای است که به طور ناگهانی قسمتی موی سر، ابرو و در آقایان ریش ریزش پیدا می کند؛ این گونه ریزش قابل برگشت است و با دارو هایی که در نظر گرفته شده است این بازگشت را سریع تر می کند.

♦ریزش مو در خانم های باردار طبیعی و به علت تغییر هورمونی و گاهی استرس های زایمان است این نوع ریزش نیازی به درمان ندارد و به حالت قبل بر می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha