سلامت نیوز :معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: با دستور رئیس جمهوری اعتبارات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها تأمین شد و افزایش 153 شهر جدید به مجموعه مجریان طرح پزشك خانواده طی سال جاری قطعی است.

علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: سال گذشته اجرای طرح پزشك خانواده در شهرهای زیر 50 هزار نفر 3 استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری شروع شد و امسال قرار است این طرح به تمام شهرهای این 3 استان گسترش یابد علاوه بر آن 21 دانشگاه علوم پزشكی برای اجرای این طرح در شهرهای زیر 100هزار نفر اعلام آمادگی كرده‌اند.

وی ادامه داد: اعلام آمادگی این 21 دانشگاه علوم پزشكی به منزله اجرای این طرح در این دانشگاه‌هاست و اجرای این طرح در 153 شهر این استانها طی سال جاری قطعی است و بین 10 تا 12 میلیون ایرانی شهرنشین امسال تحت پوشش طرح ملی پزشك خانواده قرار می‌گیرند.

وی گفت: رئیس جمهوری هفته گذشته بعد از استماع گزارش پیشرفت طرح پزشك خانواده دستور داد تا اعتبارات لازم برای تسریع در روند اجرای این طرح ملی تأمین شود و با دستور وی اعتبارات لازم برای تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات اجرای این طرح تأمین می‌شود اما برای تأمین اعتبار لازم برای سرانه جمعیتی خدمات طرح پزشك خانواده و تیم های سلامت در این شهرها مشغول مذاكره با مسئولان وزارت رفاه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha