رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع فروش آمپول‌های تقلبی کرونا در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم قبل از اینکه جان کسی را به خطر بیاندازد، دستگیر شد.

فروشنده داروی تقلبی کرونا دستگیر شد

سلامت نیوز: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع فروش آمپول‌های تقلبی کرونا در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم قبل از اینکه جان کسی را به خطر بیاندازد، دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی افزود: شخصی با در دست داشتن شکواییه ای به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد که فردی ناشناس تحت عنوان فروش آمپول درمان کرونا از وی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت همسرم به کرونا مبتلا شده بود و به جهت خرید داروهای مورد نیاز درمان وی مشغول جستجو در کانال ها و گروه های پزشکی در فضای مجازی بودم که با فردی ناشناس آشنا شدم که ادعا می کرد آمپول های بهبود روند درمان کرونا را دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متهم با ترفندهای زیرکانه شاکی را فریب داده و تعداد ۵ عدد آمپول کرونا به قیمت هر عدد۴۰ میلیون ریال به فرد قربانی فروخته است و مجموعا مبلغ  ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است که پس از مراجعه به بیمارستان و بررسی توسط پزشک متخصص مشخص می شود آمپول ها تقلبی بوده است و در صورت استفاده می توانست منجر به مرگ همسر شاکی شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: با تلاش های شبانه روزی و اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا ردپای مجرم در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مراجع قضایی این کلاهبردار اینترنتی در یک اقدام غافلگیرانه پلیسی و در حالی که قصد فروش این آمپول های مرگبار به شخص دیگری را داشت دستگیر شد و بیش از ۱۴ عدد آمپول تقلبی از محل اختفای وی کشف شد.

وی افزود: متهم ابتدا منکر هرگونه خرید و فروش داروهای کرونایی بود اما  پس از مواجهه با ادله دیجیتال به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت که با راه اندازی یک کانال و گروه تلگرامی و عضویت در چند گروه بزرگ دارویی در تلگرام و توسط یک هویت جعلی، آمپول های تقلبی و تاریخ گذشته را به عنوان آمپول بهبود دهنده درمان کرونا به متقاضیان معرفی می کردم و به فروش می رساندم.

سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: برای تهیه داروهای مورد نیاز خود به داروخانه ها و مراکز معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه نمایند و از خرید هرگونه دارو تحت عنوان داروی درمان کرونا در فضای مجازی خودداری کنند؛ همچنین درصورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا اطلاع رسانی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha