یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

پرونده جوانی که در یک درگیری خونین به قتل رسیده بود، به دلیل شناسایی‌نشدن قاتل با درخواست دیه از بیت‌المال به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

معمای ۵ ساله قتل در کانکس کارگران

سلامت نیوز: پرونده جوانی که در یک درگیری خونین به قتل رسیده بود، به دلیل شناسایی‌نشدن قاتل با درخواست دیه از بیت‌المال به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، این پرونده پنج سال قبل و با شکایت اولیای‌دم به جریان افتاد. پدر جوانی به نام جواد به مأموران خبر داد پسرش در کانکس کارگران کارگاهی ساختمانی به قتل رسیده است.

او به پلیس گفت: من و پسرم از افغانستان به ایران آمده‌ایم و در یک ساختمان نیمه‌کاره کار می‌کردیم. شب حادثه من در کانکس نبودم و برای چند‌ساعتی بیرون رفته بودم؛ وقتی برگشتم دیدم پسرم را کشته‌اند. زمانی که تحقیقات مأموران شروع شد، پلیس به یک انتقام‌گیری خونین ظنین شد؛ چراکه ضرباتی که بر سر مقتول آن‌هم با کلنگ وارد شده بود، از یک درگیری خشن و انتقام‌جویانه حکایت داشت.

پلیس همچنین متوجه شد تلفن همراه و مبلغی پول از مقتول سرقت رفته و لباس‌های او نیز دزدیده شده است. با توجه به اینکه مأموران با رصد تلفن همراه مقتول متوجه شده بودند او در یک رابطه عاشقانه بوده است، نسبت به انتقام‌گیری عاشقانه ظنین شدند.

وقتی برادر مقتول مورد بازجویی قرار گرفت، گفت: ما در ایران کار می‌کردیم و برای خانواده‌هایمان پول می‌فرستادیم. من در این مدت اصلا ندیدم که برادرم درباره کسی حرفی بزند یا بگوید با کسی درگیری داشته است؛ البته او دختری را در افغانستان دوست داشت، اما اصلا درگیری بین او و خانواده دختر نبود و آن‌ها برادرم را محترم می‌شمردند. ضمن اینکه از خانواده دختر کسی در ایران نیست که بخواهد انتقام‌گیری بکند.

با‌این‌حال مأموران براساس شماره‌تماس‌هایی که در گوشی مقتول بود، چند مظنون را بازداشت کردند و مورد بازجویی قرار دادند، اما به سرنخی نرسیدند. ضمن اینکه بازجویی از پدر مقتول نیز مأموران را به جایی نرساند. این مرد گفت: پسرم پول زیادی هم نداشت، ضمن اینکه پول‌های من مانده و پول‌های پسرم را برده‌اند؛ اگر مرگ پسرم به خاطر سرقت بود، پول‌های من را که در کانکس بود هم می‌بردند. با گذشت پنج سال از این قتل و با توجه به اینکه هیچ سرنخی از قاتل پیدا نشد، پدر مقتول به‌عنوان، ولی دم از دادگاه درخواست دیه از بیت‌المال کرد. این مرد گفت: من همچنان درخواست بررسی پرونده پسرم و رسیدن به قاتل را دارم، اما تا زمان پیدا‌شدن قاتل درخواست دیه از بیت‌المال را هم دارم. این درخواست برای بررسی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده و به‌زودی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha