معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آغاز مرحله جدید جستجوی مفقودان ریزش بهمن و وقوع کولاک (روز جمعه پنجم دی ۹۹) در ارتفاعات شمال تهران با اعزام تیم‌ها و تجهیزات مورد نیاز عملیات جستجو خبر داد.

مرحله جدید جستجوی مفقودان در ارتفاعات تهران

سلامت نیوز: معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آغاز مرحله جدید جستجوی مفقودان ریزش بهمن و وقوع کولاک (روز جمعه پنجم دی ۹۹) در ارتفاعات شمال تهران با اعزام تیم‌ها و تجهیزات مورد نیاز عملیات جستجو خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد باقر محمدی با اعلام این خبر افزود: از صبح امروز و با یک ارزیابی دقیق منطقه ای عملیات جستجو با استفاده از یک فروند بالگرد امداد هوایی و ۱۶ تیم عملیاتی به صورت هوایی و زمینی در ارتفاعات شمال تهران از جمله آهار، کلکچال و دارآباد آغاز شد.

وی گفت: این مرحله جدید عملیات جستجو با تشکیل اتاق فکر متشکل از نخبگان، متخصصان و پیشکسوتان مدیریت عملیات در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در حال رصد و هدایت است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: در اجرای این مرحله جدید عملیات جستجوی مفقودان ریزش بهمن و وقوع کولاک (روز جمعه گذشته) ثبت تمامی اقدامات جستجو، رهاسازی، تثبیت، انتقال اجساد احتمالی به پایین دست و تامین لجستیک مناسب تیم های عملیاتی (هوایی، زمینی) در دستور کار سازمان امداد و نجات قرار دارد.

عملیات جستجو و نجات مهم ترین اولویت اقدام در تمامی حوادث و سوانح، بررسی و تلاش برای نجات جان آسیب دیدگان است که این اقدام به طور عمده شامل جستجوی مصدومین و مفقودین احتمالی سانحه، رهاسازی(نجات فنی)، ارائه خدمات فوریتی پزشکی و انتقال مصدومان به مکان امن است؛ عملیات جستجو و نجات باید در سریع ترین زمان ممکن به انجام برسد اما بایستی توجه داشت که در هر حال، حفظ جان و سلامت اعضای تیم های جستجو و نجات بر نجات جان آسیب دیدگان اولویت دارد.

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شنبه شب اعلام کرده بود: تا امشب تعداد اجساد پیدا شده در ارتفاعات ۹ نفر است. یک نفر نیز پس از پیدا شدن و انتقال به بیمارستان فوت کرد و در مجموع می‌توان گفت که متاسفانه تاکنون ۱۰ نفر از هموطنانمان را در حادثه رخ داده در کوهستان از دست داده‌ایم.

ریزش بهمن و وقوع کولاک در ارتفاعات شمال تهران (جمعه گذشته) سبب مفقود شدن جمعی از کوهنوردان و جان باختن شماری از دوستاران کوهستان در ارتفاعات شمال تهران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha