پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
سلامت نیوز :پروزاك داروی ضد افسردگی مشهور، یك مهار كننده انتخابی با جذب سروتونین بوده و موجب افزایش سروتونین می شود. این دارو می تواند شخصیت افراد را عوض كرده و شخصیت های جدیدی از آنها بسازد.

رضا رامین پور كارشناس ارشد روان شناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: شاید یكی از راه های تاثیر وراثت بر شخصیت ، وضعیت شیمیایی مغز و بدن باشد عملكرد دستگاه عصبی در هر لحظه، بستگی به مقدار عصب رسانه های گوناگون دارد، كه این مقدار می تواند كاملاً متغیر باشد وی در ادامه گفت:مقدار متوسط این عصب رسانه ها در افراد مختلف فرق كرده و این تفاوت ها با صفات شخصیتی خاصی در ارتباط هستند.

رامین پور، افزود: بعضی از این عصب رسانه ها در كنترل حركات بدن و سامانه های مغزی خاصی نقش دارد كه فرد را به سوی اشیاء و افراد جذاب می كشاند گاهی بر میزان معاشرتی بودن و فعالیت كمی فرد اثر دارد كه می توان این فرآیند را با دارو تغییر داد.

وی خاطرنشان كرد: بعضی از داروها بر حالت های خلقی اثر دارد و می تواند جلوی دلنگرانی های بی مورد و واكنش های افراطی فرد به فشار روانی جزئی را بگیرد و شادابی بیش تری به زندگی مردم می بخشد و افراد با مصرف این قرص ها احساس می كنند انسان های بهتری شده و كارهایشان را بهتر انجام می دهند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha