آسم یک بیماری غیرواگیر است که همچون کروناویروس سیستم تنفسی را درگیر می‌کند و سالانه باعث مرگ‌ومیر تعداد بالایی از مبتلایان می‌شود. آسم نیز همانند کووید-19 درمان قطعی نداشته و یکی از راه‌های اصلی مقابله با این بیماری کنترل حملات آن است.

خبر واکسن کرونا و هشدار برای مبتلایان به آسم

سلامت نیوز:آسم یک بیماری غیرواگیر است که همچون کروناویروس سیستم تنفسی را درگیر می‌کند و سالانه باعث مرگ‌ومیر تعداد بالایی از مبتلایان می‌شود. آسم نیز همانند کووید-19 درمان قطعی نداشته و یکی از راه‌های اصلی مقابله با این بیماری کنترل حملات آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،از این رو رعایت پروتکل‌های پیشگیری از حملات آسم برای مبتلایان ضروری است.در روزهای اخیر که جهان درگیر کروناویروس بوده و اخبار ضدونقیضی از نحوه درمان یا ایمیونیزاسیون در برابر کووید‌-19 مطرح است برخی کشورها ادعای ساخت واکسن ضدکرونا را داشته‌اند که این امر باعث افزایش امیدواری عموم مردم شده است.

انتشار چنین خبرهایی باعث‌شده برخیاز افراد متاثر از برخی شبکه‌های اجتماعی پروتکل‌های پیشگیری از کروناویروس را به‌خوبی رعایت نکنند که این‌گونه اقدامات باعث افزایش خطر برای این افراد و خانواده‌هایشان می‌شود. به این ترتیب اگر در خانواده یا آشنایان آنها افرادی به آسم مبتلا باشند باعث افزایش خطر ابتلا و درگیری این بیماران می‌شود.

با توجه به فرآیند تقریبا طولانی تولید واکسن و اخذ مجوزهای لازم برای استفاده عموم حتی اگر واکسن موثری نیز در این مدت تولید شود، مدتی زمان می‌برد تا به دست مردم برسد؛ لذا توصیه می‌شود افراد به‌ویژه مبتلایان به آسم و خانواده آنها تمام پروتکل‌های بهداشتی و نیز راهکارهای جلوگیری از حملات آسم رابه‌کار ببرند و خودسرانه اقدامی خلاف جهت توصیه مراجع رسمی انجام ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha