کرونا ویروس نه‌تنها زندگی ساکنین زمین را مختلف کرده، بلکه هر روز یک رخ جدید از خودش نشان می‌دهد و رنگ آرامش را هم از جهانیان ربوده است. این روزها علائم کرونا تنها در تب، بدن‌درد، تنگی نفس و سرفه‌های پی‌درپی خلاصه نمی‌شود. اگر حس می‌کنید ریزش مو گرفته‌اید و هر گوشه و کنار خانه را که نگاه می‌کنید، ردپای موهایتان را می‌بینید، یا بدون مقدمه به سکسکه مبتلا شده‌اید و در طول روز چندین بار این اتفاق برایتان رخ می‌دهد و حتی اگر شنوایی شما ضعیف شده و صداها را به‌خوبی تشخیص نمی‌دهید، احتمال دارد به کرونا مبتلا شده باشید.

تاثیر مصرف مکمل‌های دارویی در کاهش علائم جدید کرونا !

سلامت نیوز:کرونا ویروس نه‌تنها زندگی ساکنین زمین را مختلف کرده، بلکه هر روز یک رخ جدید از خودش نشان می‌دهد و رنگ آرامش را هم از جهانیان ربوده است. این روزها علائم کرونا تنها در تب، بدن‌درد، تنگی نفس و سرفه‌های پی‌درپی خلاصه نمی‌شود. اگر حس می‌کنید ریزش مو گرفته‌اید و هر گوشه و کنار خانه را که نگاه می‌کنید، ردپای موهایتان را می‌بینید، یا بدون مقدمه به سکسکه مبتلا شده‌اید و در طول روز چندین بار این اتفاق برایتان رخ می‌دهد و حتی اگر شنوایی شما ضعیف شده و صداها را به‌خوبی تشخیص نمی‌دهید، احتمال دارد به کرونا مبتلا شده باشید.

عده‌ای با دیدن این علائم از کنار آن‌ها بی‌تفاوت رد می‌شوند! در صورتی که، اگر درباره رمز ژنتیکی و واکنش شدید بدن به ویروس کرونا اطلاعات کافی داشته باشید، حتما به علائمی که کرونا از ابتدا تا به امروز داشته توجه نشان می‌دهید؛ زیرا اگر ژنوم شما با سایر افراد متفاوت باشد، احتمال دارد که سیستم ایمنی بدنتان با ویروس کرونا به‌صورت تهاجمی برخورد کند. این برخورد تهاجمی منجر به واکنش‌های تورمی می‌شود و می‌تواند برایتان مشکلات ریوی و... را به همراه داشته باشد.

با توجه به اینکه بهترین راه درمان بیماری پیشگیری از ابتلا به آن است، باید سیستم ایمنی بدنتان را قوی کنید تا بتوانید در برابر این ویروس کشنده و مسری دوام بیاورید. برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان باید برنامه غذایی سالم و سرشار از سبزیجات داشته باشید. البته با توجه به اینکه جذب ویتامین از طریق مواد غذایی به‌مرور اتفاق میافتد، می‌توانید از مکمل‌هایی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن تهیه‌شده‌اند هم استفاده کنید. مصرف این مکمل‌ها برای تمام افراد و مخصوصا کسانی که ژنوم آن‌ها نسبت به ویروس کرونا حساس است و حالت تهاجمی دارد ضروری است.

مکمل‌های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن کدامند؟

توصیه می‌شود که برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان و پیشگیری از ابتلا به کرونا مکمل‌های زیر را مصرف کنید.

مصرف مکمل‌های دارای ویتامین A

تاثیر ویتامین A روی قدرت بینایی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست! جالب است بدانید که مصرف این ویتامین می‌تواند شما را خطر ابتلا به کرونا نیز در امان نگه دارد. ویتامین A با بالا بودن سطح پروتئین موجب افزایش ایمنی سلول و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این ویتامین می‌توان به پیشگیری از بروز التهابات در بدن اشاره کرد. با توجه به اینکه کرونا ویروس منجر به بروز التهابات شدید بدنی می‌شود و این موضوع سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد، با مصرف ویتامین A می‌توانید هم سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید و هم مانع از بروز التهابات شدید بدنی که از پیامدهای ابتلا به کرونا ویروس است شوید.

مصرف مکمل‌های دارای ویتامین B و C

هر فردی در طول زندگی‌اش ممکن است سرماخوردگی شدید یا خفیف را تجربه کند. یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی، مصرف ویتامین C است. با شروع فصل پاییز و زمستان و آغاز فصل سرما خورگی و حساسیت‌های فصلی، مصرف ویتامین C و مکمل‌های آن شدت بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا مصرف ویتامین C منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و این موضوع روی کاهش ابتلا به سرماخوردگی موثر است. با توجه به اینکه کرونا ویروس شبیه سرماخوردگی ولی با علائم شدید است، قطعا مصرف ویتامین C می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به این ویروس موثر باشد. توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که، ویتامین سی روی کاهش التهابات و درمان افرادی که با پیامدهای ناشی از کرونا ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کنند هم موثر واقع‌شده.

در کنار ویتامین سی، باید مکمل‌های دارای ویتامین B را در برنامه روزانه‌تان داشته باشید. این ویتامین روی تنظیم عملکرد دستگاه عصبی موثر است. مصرف مکمل‌های دارای ویتامین B برای درمان افسردگی موثر هستند؛ بنابراین با مصرف این مکمل‌ها می‌توانید دوران قرنطینه را با آرامش بیشتری سپری کنید و مانع از افسردگی جسم و روحتان شوید.

مصرف مکمل‌های دارای امگا 3

اگر تا به امروز مکمل‌های دارای امگا 3 را برای بهبود عملکرد قسمت‌های مختلف بدنتان مصرف می‌کرده‌اید، باید بدانید که شانس بزرگی برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا دارید. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های دارای امگا 3 منجر به تضعیف ویروس آنفلوانزا شده و التهاب را در بیماران مبتلا به کرونا کاهش می‌دهد. با وجو اینکه در فصلی هستیم که هم شیوع آنفلوانزا شدت پیدا کرده و هم کرونا ویروس با سرمای زمستان قدرت‌نمایی خودش را دوچندان کرده، حتما این مکمل‌ها را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید تا سلامتی‌تان به خطر نیفتند و از این دوران تاریخی پرالتهاب به‌سلامت عبور کنید.

مصرف مکمل‌های دارای گلوتامین و آرجنین

حتما بارها از رسانه‌های مختلف شنیده‌اید که هیچ‌چیزی به‌اندازه تقویت سیستم ایمنی بدن نمی‌تواند روی کاهش احتمال ابتلا موثر باشد. مکمل‌های دارای گلوتامین و آرجنین یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان هستند. آرجنین علاوه بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، روی کاهش فشارخون، بهبود عملکرد قلب و عروق و کاهش ابتلا به عفونت‌های مختلف تاثیرگذار است. گلوتامین هم از دستگاه گوارش محافظت می‌کند و با افزایش سنتز پروتئین منجر به رشد بافت عضلانی بدن و تسریع بهبود آسیب‌دیدگی‌ها می‌شود.

مصرف مکمل‌های دارای ویتامین E، منگنز و منیزیم

تاثیر ویتامین E روی پوست و مو انکارناپذیر است! جالب است بدانید که علاوه بر شفاف و درخشان کردن پوست و مو و خواص متنوع ویتامین E برای سلامتی، این ویتامین روی افزایش قدرت فیزیکی بدن و تقویت سیستم ایمنی هم تاثیرگذار است. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که در دوران شیوع کرونا ویروس، حتما مواد غذایی حاوی ویتامین E مصرف کنید یا از مکمل‌های حاوی این ویتامین برای تقویت بدنتان و ایمن کردن آن کمک بگیرید.

برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن مکمل‌های حاوی منگنز و منیزیم هم ضروری هستند. با وجود مصرف مکمل‌هایی که حاوی هر سه این موارد هستند، می‌توانید بدنتان را به یک سد دفاعی محکم در برابر ویروس کشنده و مسری کرونا تبدیل کنید و امکان نفوذ ویروس به بدنتان را به کمترین حد ممکن برسانید.

خرید مولتی ویتامین‌های روزانه

اگرچه همه مکمل‌های ذکر شده تاثیر قابل‌توجهی روی افزایش قدرت ایمنی بدن دارند و می‌توانند عملکرد قسمت‌های مختلف بدن را بهبود دهند، اما بهترین راهکار رساندن ویتامین‌های ضروری به بدن مصرف مولتی ویتامین‌های روزانه است. تمام ویتامین‌های ضروری مورد نیاز بدن در پک‌های مولتی ویتامین‌های روزانه گنجانده‌شده‌اند و نیازی به تهیه تک‌تک ویتامین‌ها و مصرف آن‌ها در بازه‌های زمانی مختلف نیست؛ زیرا می‌توانید با مصرف یک قرص از مولتی ویتامین‌های روزانه از خواص چندین و چند مکمل ویتامینی بهره‌مند شوید.

تهیه تجهیزات مرتبط با کرونا؛ یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر

کرونا از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است؛ بنابراین در کنار مصرف مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های مختلف، باید بهداشت را به بهترین نحو رعایت کنید و خرید تجهیزات ویژه کرونا را در اولویت قرار دهید. یک ماسک مناسب می‌تواند ذرات آلوده موجود در هوا را فیلتر کند و جلوی نفوذ آن‌ها به درون بدنتان را بگیرد؛ بنابراین اولین گزینه‌ای که حتما باید برای تامین سلامتی‌تان تهیه کنید ماسک است.

باوجوداینکه سازمان بهداشتی جهانی توصیه می‌کند که مرتب دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید، اما پس از ماسک باید به فکر خرید یک محلول ضدعفونی‌کننده مناسب باشید که قدرت از بین بردن ویروس کرونا را داشته باشد؛ زیرا همیشه و در همه جا آب و صابون در دسترستان نیست و احتمال دارد که دست‌هایتان آلوده شود و با کوچک‌ترین سهل‌انگاری به کرونا مبتلا شوید. همراه داشتن محلول ضدعفونی‌کننده این امکان را برایتان فراهم می‌کند که هر لحظه که نیاز بود دست‌هایتان را از وجود ویروس پاک کنید.

برای کسانی که در محیط‌های آلوده و شلوغ حضور دارند و ضدعفونی مداوم دست‌هایشان منجر به خشکی و آسیب دیدن پوستشان می‌شود، تهیه دستکش هم ضروری است. با کمک دستکش می‌توانید دست‌هایتان را از آلودگی‌های محیطی در امان نگه دارید.

و درنهایت، با وجود استفاده از ماسک، این احتمال وجود دارد که کرونا ویروس از طریق عطسه فردی در نقطه مقابلتان و از درگاه چشمتان وارد بدن شود هم وجود دارد؛ بنابراین اگر در محیط‌هایی حضور دارید که نمی‌توان فاصله اجتماعی را به‌خوبی حفظ کرد و ازدحام جمعیت زیاد است، تهیه یک شیلد صورت برایتان ضروری است. شیلد صورتتان را کامل می‌پوشاند و اجازه نزدیک شدن هیچ ویروسی را به‌ صورتتان نمی‌دهد.

خرید آنلاین دارو و تجهیزات پزشکی در شرایط ویژه کرونایی

با توجه به اینکه تمام اقلام گفته‌شده در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد و این مراکز جز بخش‌های پرتردد و شلوغ محسوب می‌شوند، عده‌ای تصور می‌کنند که عدم حضورشان در داروخانه خودش یک مزیت برای پیشگیری از کرونا است. به همین دلیل قید خرید مولتی ویتامین‌ها و تجهیزات پزشکی را می‌زنند.

اگر مدام در خانه هستید شاید بتوانید این راهکار را در پیش بگیرید؛ اما انسان یک موجود اجتماعی است و کرونا مهمان ناخوانده‌ای است که آمده تا مدت نامعلومی بماند، بنابراین تقویت سیستم ایمنی بدن و تهیه تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا یک ضرورت به شمار می‌رود.

برای اینکه هم بتوانید در محیط ایمن منزلتان بمانید و هم اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید، داروخانه آنلاین رایادارو یک گزینه مناسب برایتان است. این داروخانه منتخب تمام محصولاتش را با گارانتی ضمانت اصالت کالا ارائه می‌کند و به تمام نقاط کشور ارسال رایگان دارد. شما تنها باید از طریق وب‌سایت رایادارو و در هر نقطه از ایران سفارشتان را ثبت کنید تا بتوانید مکمل‌های مورد نیازتان و تجهیزات پزشکی ضروری را در اسرع وقت دریافت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha