سلامت نیوز :دبیر اجرایی كنگره بین‌المللی نفرولوژی كودكان ایران گفت: محور اصلی بیماری‌های شایع در كودكان از جمله عفونت‌های سیستم ادراری، سنگ كلیه، پیوند كلیه و كم‌كاری كلیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس فاطمه قانع شعرباف ظهر امروز در حاشیه این كنگره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این كنگره تمام دستاوردهای جدید برای تشخیص، پیش‌بینی و معالجه بیماران توسط پزشكان داخلی و خارجی ارائه می‌شود.
دبیر اجرایی كنگره بین‌المللی نفرولوژی كودكان ایران در مورد هدف از برگزاری كنگره افزود: ارتقای سلامت كودكان از طریق آگاهی به پزشكان و متخصصان برای تشخیص سریع و به موقع بیماری از جمله اهداف اصلی این كنگره است.
وی در مورد محورهای اصلی كنگره گفت: محور اصلی بیماری‌های شایع در كودكان از جمله عفونت‌های سیستم ادراری، سنگ كلیه، پیوند كلیه و كم‌كاری كلیه است.
قانع‌شعرباف بیان داشت: آمار دقیقی در مورد اینكه چه تعداد كودك مبتلا به بیماری هستند تا حدودی مشكل است چرا كه در بسیاری از روستاها عده‌ای به این بیماری مبتلا هستند اما به مراكز تخصصی مراجعه نمی‌كنند اما به‌طور متوسط در هر روز حدود 50 تا 70 نفر به كلینیك مراجعه می‌كنند.
وی گفت: در آب ‌و هوای خشك ‌معمولا ابتلا به این بیماری بیشتر است و همچنین در افرادی كه عادت به نوشیدن آب ندارند این بیماری دیده می‌شود كه البته زمینه‌های ارثی و ژنتیكی بسیار موثرتر است به‌طوری كه 80 درصد افراد مبتلا به این بیمار‌ها زمینه ارثی داشته‌اند.
دبیر اجرایی این كنگره با اشاره به تعداد اعضای انجمن نفرولوژی ایران گفت: در ایران 60 پزشك عضو این انجمن هستند كه چهار نفر از پزشكان خراسان رضوی هستند.
وی تصریح كرد: بیش از 300 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی به دبیرخانه كنگره ارسال شده است كه از این تعداد حدود 160 مقاله به صورت پوستر و 50 مقاله به صورت سخرانی پذیرفته شده‌ است و همچنین دو كارگاه تخصصی در بعدازظهر برگزار می‌شود.
وی افزود: تكنیك انجام جراحی در ایران تقریبا به كشورهای پیشرفته دنیا نزدیك است اما در شناخت بیماری كمی عقب هستیم كه نیازمند تحقیق و آموزش بیشتری در این زمینه هستیم.
دبیر اجرایی كنگره بین‌المللی نفرولوژی كودكان ایران در مورد علایم این نارسایی در كودكان گفت: كم‌وزنی، شب‌ادراری، بدخلقی، بی‌اشتهایی و رنگ‌پریدگی از جمله علایمی است كه باید در كودكان جدی گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha