رییس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: توقیف محموله ماهی بدون مجوز حمل دامپزشکی منجر به کشف ۲۸۲ کیلوگرم ماهی حرام گوشت در این شهرستان شد.

کشف ۲۸۲ کیلوگرم گوشت کوسه در بیرجند

سلامت نیوز: رییس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: توقیف محموله ماهی بدون مجوز حمل دامپزشکی منجر به کشف ۲۸۲ کیلوگرم ماهی حرام گوشت در این شهرستان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حسن علیزاده به رسانه‌ها اعلام کرد: یک محموله ماهی فاقد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل دامپزشکی که توسط پلیس امنیت اقتصادی توقیف شده بود به شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند ارجاع شد و پس از بررسی محموله و تخلیه کامل ماهی‌ها از خودرو مقدار ۲۸۲ کیلوگرم گوشت کوسه که جزو ماهیان حرام گوشت است، کشف شد.

وی افزود: این محموله برای بررسی بیشتر و سیر مراحل قانونی به دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی ارجاع شد.

رییس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو با توجه به قیمت کمتر ماهیان حرام گوشت نسبت به سایر ماهیان و همچنین نبود امکان شناسایی آنها پس از تکه کردن یا جداسازی پوست برای عموم مردم اقدام به عرضه و فروش آنها با عناوین سایر ماهیان در مراکز غیرمجاز می‌کنند.

وی به مردم توصیه کرد برای تهیه ماهی و سایر فرآورده‌های خام دامی اقدام به خرید از مراکز مجاز و مورد نظارت دامپزشکی کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha