در انتهای سال 1398 اتفاقی پیش‌بینی نشده رخ داد و جهان را در شوک فرو برد. نوع جدیدی از بیماری حاد تنفسی ویروسی در مرکز چین مشاهده و به سرعت به کل چین و سپس به همه‌ی کشورهای جهان گسترش یافت.

مسئولیت اجتماعی شرکت لوازم خانگی کن در دل یک بحران ملی

سلامت نیوز:در انتهای سال 1398 اتفاقی پیش‌بینی نشده رخ داد و جهان را در شوک فرو برد. نوع جدیدی از بیماری حاد تنفسی ویروسی در مرکز چین مشاهده و به سرعت به کل چین و سپس به همه‌ی کشورهای جهان گسترش یافت.

بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در سراسر دنیا به یکباره پر شد از بیماران مبتلا به کووید 19 که نیازی شدید و حیاتی به ونتیلاتور داشتند تا با کمک این دستگاه در شرایط تنفسی پایدار و طبیعی قرار بگیرند. اما تعداد ونتیلاتورهای موجود در بیمارستان‌ها کافی نبود.

به سرعت سیل سفارش این دستگاه به سوی تولیدکنندگان محدود آن در سطح جهانی روانه شد. دولت‌های صاحب تکنولوژی به سرعت دست به کار شده و صادرات دستگاه‌های ونتیلاتور را ممنوع اعلام کردند.

دولت ایران هم با توجه به منتفی شدن امکان خرید و واردات ونتیلاتور، از شرکت پویندگان راه سعادت که از تولیدکنندگان خوب در حوزه تجهیزات پزشکی به ویژه مانیتور علائم حیاتی بیمار به شمار می‌رود، خواست که تولید خود را به سرعت افزایش دهد.

این شرکت هم برنامه‌ی تولید سال 1399 با رشدی ده برابری به دستکم 3000 دستگاه تغییر داد.


شرکت پویندگان بنا داشت که بخش کمپرسور دستگاه ونتیلاتور را از یک تولیدکننده‌ی هندی دریافت کند. اما به دلیل منع صادرات ونتیلاتور از طرف دولت هند، با مشکل تامین این بخش از ونتیلاتور مواجه شد.

با توجه به نیاز مبرم کشور به ونتیلاتور، شرکت پویندگان تصمیم گرفت که تولید بخش کمپرسور ونتیلاتور را به یک تولیدکننده‌ی توانمند ایرانی بسپارد. اما این بخش در این تولیدکننده‌ای نداشت. پویندگان با توجه به شناخت قبلی از تجربه‌ی طولانی شرکت کن در طراحی و تولید انواع سیستم‌های تهویه و کمپرسور، همکاری برای تولید بخش کمپرسور را به شرکت کن پیشنهاد داد.


طراحی و تولید انبوه محصولی جدید با این پیچیدگی آنهم در زمانی کوتاه، چالشی بزرگ برای شرکت کن به شمار می‌رفت. اما مدیران مجموعه با توجه به اهمیت ملی این پروژه در نجات جان هموطنان، این چالش را پذیرفتند.

بلافاصله نمونه‌سازی سریع و تست دستگاه انجام و تولید آن آغاز شد. با وجود چالش های متعدد فنی (مانند تامین قطعات، بازبینی‌های متعدد نقشه عملکردی و مدارک فنی)، کار تولید با قدرت پیش رفت. کار با مهندسی معکوس دو نمونه هندی و اروپایی شروع شد اما در ادامه ویژگی‌های برتری به نمونه‌ی ایرانی افزوده شد.

برای نمونه، صدای محصول توسعه یافته در کن از نمونه‌های خارجی حدود 5 دسیبل کمتر شد. شرکت لوازم خانگی کن در کمتر از سه ماه، هزار دستگاه مجموعه‌ی کمپرسور را با موفقیت به شرکت پویندگان تحویل دهد. این دستگاه‌ها پس تست و تایید، بر روی دستگاه‌های ونتیلاتور مونتاژ و روانه‌ی مراکز درمانی کشور شد. 

توان نوآوری شرکت لوازم خانگی کن
لوازم خانگی کن یک تولید کننده‌ی خوشنام لوازم خانگی است که کانون توجه خود را بر ارزشها قرار داده است .این شرکت، با سابقه‌ی تولید 37 ساله، توانسته با استفاده از زیرساختهای تولید و از تکنولوژی روز دنیا و بکارگیری سیستم‌های نوین مدیریتی، از بازار ایران فراتر برود.

طراحی و تولید انواع محصولات جدید و پیشرفته و کسب جوایز طراحی در ایران و جشنواره‌های بین‌المللی، نشان از عزم مدیران ارشد کن برای نوآوری دارد.

توسعه‌ی بخش کمپرسور ونتیلاتور، نمونه‌ای از یک تجربه‌ی موفق نوآوری در صنعت داخلی است. یک همکاری نوآورانه، در راستای مسئولیت اجتماعی. موفقیت این پروژه نوآورانه در شرکت لوازم خانگی کن در گرو عواملی متعدد و متفاوتی بوده است که از آن جمله می‌توان به حمایت مستقیم مدیریت ارشد از تغییرات جسورانه و پرریسک و همچنین اعتماد به نفس و ریسک‌پذیری مدیران، اشاره کرد.

این تجربه نشان‌دهنده تعهد گروه لوازم خانگی کن به مسئولیت اجتماعی است. اقدامی جسورانه که در دل یک بحران ملی و با هدف نجات جان هم‌وطنان انجام شده است.


مسئولیت اجتماعی لوازم خانگی کن (can.ir)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha