پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
سلامت نیوز :اگر شما والدین عزیز می خواهید رفتار درست را به فرزند خود یاد دهید از واژه های مودبانه استفاده كنید. امروزه به نظر می رسد ادب در جامعه تا حدی رنگ باخته است، ادب یعنی اینكه در برخورد با دیگران با ملاحظه و متواضعانه رفتار كنیم،
اهمیت زیادی دارد كه از فرزندان خود زیاد تمجید كنیم و به آنها یاد دهیم كه همواره مودبانه رفتار كنند.
آیا ما به قدر كافی از اطرافیان خود تمجید می كنیم؟ شما خودتان آخرین بار كی جملات محبت آمیز شنیده اید؟ این جملات در زندگی روزانه ما تأثیر زیادی دارند ولی متأسفانه امروزه كمتر آنها را می شنویم.
البته ما در برخورد با كودكان و اطرافیان گاهی جملات تحسین آمیز بر زبان می آوریم ولی تا چه حد از اعماق قلب به جملاتی كه می گوییم اعتقاد داریم؟ وقتی آرایش مو، پیراهن و ویژگی های مثبت یك نفر را تحسین می كنیم این كار بر روحیه او تأثیر بسیار مثبتی می گذارد ولی یادتان باشد ما به حد كافی در مورد اطرافیان خود سخنان تمجیدآمیز بر زبان نمی آوریم در حالی كه مردم دوست دارند از آنها تقدیر شود. به قول معروف:«جملات محبت آمیز مانند عسل، شیرین و مقوی» هستند.
گفتن جملات محبت آمیز موجب تقویت روحیه افراد می شود. ما نباید از یاد ببریم كه طرز برخوردمان در خانه بر روی رفتارمان در محیط كار و جامعه تأثیر می گذارد. بنابراین باید مراقب باشیم كه در مورد فرزندان، والدین و حتی خودمان چگونه صحبت می كنیم. ما باید ادب را به بخشی از زندگی روزانه فرزندان خود تبدیل كنیم. والدین، آموزگاران، رؤسا و مشاوران باید در استفاده از جملات محبت آمیز پیشقدم باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha