پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 30548

هیچ دورانی به اندازه سالهای اولیه زندگی مشترك برای زوجین خاطره انگیز و لذتبخش نیست و ازسوی دیگر هیچ مسئله ای همانند ازدواجی كه درسالهای ابتدایی مملو از دشمنی، نارضایتی، دلخوری و رنجش باشد دیگران را متأثر نمی كند.

سلامت نیوز :هیچ دورانی به اندازه سالهای اولیه زندگی مشترك برای زوجین خاطره انگیز و لذتبخش نیست و ازسوی دیگر هیچ مسئله ای همانند ازدواجی كه درسالهای ابتدایی مملو از دشمنی، نارضایتی، دلخوری و رنجش باشد دیگران را متأثر نمی كند.

حقیقت این است كه لزومی ندارد در سال های اولیه، ازدواج به صحنه جنگ تبدیل شود. در واقع با شكیبایی و گذشت می توان این سالها را به دورانی سرشار از شادی تبدیل كرد. برای اینكه ازدواجی موفق داشته باشید توصیه های زیر را سرلوحه زندگی خود قراردهید:

1- با همسرتان با صداقت برخورد كنید و افكار و احساسات خود را با او در میان بگذارید. این كار غالبا نتایج مثبتی درپی دارد. به قول قدیمی ها: «سكوت طلاست» ولی این ضرب المثل درمورد كسانی كه به تازگی ازدواج كرده اند صادق نیست. فقدان ارتباط ممكن است همسرتان را سردرگم كرده و او را در مورد نیات شما دچار تردید كند.

2- گوش شنوا داشته باشید. ازدواج شراكتی است كه بر بده و بستان استوار است. بنابراین با دقت به حرفهای همسرتان گوش دهید. عقاید او به اندازه عقاید شما اهمیت دارد و بر هر تصمیمی كه در آینده می گیرد تأثیر می گذارد.

3- درخواست های منطقی داشته باشید
. درخواست های غیرمنطقی حاصلی جز دلخوری و مشاجرات بی پایان ندارد. سعی كنید با همسر خود به توافق برسید. شاید بتوان گفت سازش یكی از پایه های مستحكم یك زندگی زناشویی شاد می باشد.

4- به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید. تنها نتیجه ای كه از محدودیت قائل شدن درمورد اعمال و افكار همسرتان نصیب شما می شود، مقاومت اوست. احترام گذاشتن به حریم خصوصی باعث می شود عشق و اعتماد فی مابین پررنگ تر شود.

5- به عقاید همسرتان احترام بگذارید. یادتان باشد او نیز به اندازه خود شما شایسته دریافت احترام و محبت است. بنابراین هرگز در ارزش قائل شدن به نظرات و زحمات او تردید به خود راه ندهید.

6- علاقه و توجه خود را به همسرتان نشان دهید
. این كار بسیار آسان است. دادن هدیه، دسته گل، نامه تشكرآمیز یا عذرخواهی و نوازش كردن، راه هایی آسان ولی موثر برای نشان دادن علاقه شما به همسرتان است.

7- با همسرتان خوش اخلاق باشید
. به قول قدیمی ها: «با خنده تو، همه به خنده می افتند... ولی باید به تنهایی گریه كنی». این گفته درمورد زوجین جوان مصداق دارد. خنده و خوش اخلاقی از اجزای مهم یك ازدواج موفق است. اگر هنگام غم و شادی بخندید متوجه می شوید كه می توانید بر هر مشكل كوچكی غلبه كنید.

مراقب باشید:

- كارهای خانه را با همسرتان تقسیم كنید.

- بابت اشتباهات خود عذرخواهی كنید.

- وقتی می دانید حق با شما نیست سعی نكنید حق را به خودتان بدهید. برخوردكردن از موضع بالا شما را به هیج جا نمی رساند.

- درباره مشكلات شخصی خود بحث نكنید و در حضور اعضای خانواده یا دوستان همسرتان را مورد انتقاد قرار ندهید. بهترین راه برای حل مشكلات، مذاكره رودررو با همسرتان است.

 
    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha