با کاشت ایمپلنت دندان، دندان هایی زیبا و یک دست را داشته باشید! کاشت دندان روشی مناسب برای جبران دندان های از دست رفته می باشد که نیازمند راهنمایی های لازم برای متقاضیان می باشد.

راهنمایی های لازم برای کاشت ایمپلنت دندان در تهران

سلامت نیوز:با کاشت ایمپلنت دندان، دندان هایی زیبا و یک دست را داشته باشید! کاشت دندان روشی مناسب برای جبران دندان های از دست رفته می باشد که نیازمند راهنمایی های لازم برای متقاضیان می باشد.

کاشت ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟
ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که با جراحی درون لثه قرار داده شده و پس از گذشت زمان، اتصال قطعه با استخوان باقیمانده در لثه اتفاق می افتد. ایمپلنت دندان را می توان با روش های مختلفی کاشت نمود که انتخاب روش مناسب بسته به نظر دندانپزشک و شرایط دهانی افراد انتخاب می شود.

از روش های نوین در این زمینه می توان به ایمپلنت بدون جراحی و درد و ایمپلنت دیجیتال اشاره نمود.


برای جایگزینی جداگانه دندان ، ابتدا یک پایه ایمپلنت (فیکسچر) با پیچ اباتمنت در ایمپلنت محکم می شود. سپس یک تاج (پروتز دندانی)، با استفاده از یک پیچ کوچک یا به صورت یک قطعه با پایه متصل می شود. ایمپلنت های دندانی  Dental implantبه همین ترتیب می توانند برای حفظ پروتز دندان چند دندان یا پروتزهای متحرک قابل استفاده باشند.


بسته به روش انتخابی برای کاشت دندان مدت زمان متفاوتی را می توان برای درمان در نظر گرفت. در روش های قدیمی مدت زمان بیشتری برای طول کاشت دندان لازم بود، ولی در روش های نوین مدت زمان درمان و بهبودی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.
ایمپلنت بدون جراحی چگونه است؟


در حالت کلی برای کاشت دندان بایستی بافت لثه برش زده شود و نیازمند بخیه ها برای ترمیم موضع کاشت است. اما در روش های نوین کاشت دندان نظیر روش بدون درد و جراحی که به ایمپلنت پانچی Punch implants موسوم است، با پانچ کردن و سوراخ کردن لثه کاشت دندان انجام می شود. به این دلیل جراحات ایجاد شده در بافت های مجاور به حداقل ممکن خود رسیده و ترمیم و بهبودی تسریع می یابد.
ایمپلنت دیجیتال چگونه است؟


بکارگیری فناوری های دیجیتال در زمینه کاشت دندان، کمک فراوانی به دندانپزشکان برای کاشت دقیق و با موفقیت بالاتر کرده است. در روش های دیجیتال از فناوری های دیجیتال برای تصویربرداری های داخل دهانی و تعیین محل دقیق کاشت دندان استفاده می شود.

یکی از فواید بکارگیری این روش بررسی دقیق موضع کاشت از لحاظ حجم استخوان موجود در فک است. تنها واحدهای معتبر کاشت دندان در تهران اقدام به ارائه خدمات کاشت ایمپلنت دیجیتال می نمایند.


مزایای ایمپلنت دیجیتال!
•    کاهش درد و خونریزی
•    سرعت بهبودی بالاتر
•    افزایش درصد موفقیت کاشت دندان
•    کاهش احتمال عفونت و عوارض بعد از کاشت
•    کاهش زمان کاشت دندان
•    رضایت بیمار
•    ...


کاشت ایمپلنت دندان در افراد مختلف و راهنمایی های لازم
کاشت ایمپلنت دندان نیازمند بررسی شرایط بیمار بوده و بکارگیری روش های مختلف بسته به نظر دندانپزشک می باشد. به عنوان مثال افراد با بیماری های مختلف درمان گوناگونی را برای کاشت نیاز دارند. مثلا بیمارانی که از مشکلات سینوسی رنج می برند و یا بیماران با مشکلات پوکی استخوان نیازمند درمان های تکمیلی برای کاشت دندان هستند. برخی از افراد مشکلات قلبی عروقی، دیابت و ... دارند که نیاز به در نظر گرفتن شرایط آن ها برای کاشت دندان وجود دارد.


کاشت دندان در بیماران با پوکی استخوان
شاید در زمان های گذشته برای بیمارانی که از پوکی استخوان رنج می بردند، کاشت دندان بسیار مشکل و یا حتی غیر ممکن بود. اما امروزه با بکارگیری روش های درمانی تکمیلی برای این دسته از افراد نیز، امکان کاشت دندان فراهم شده است. بیماران با پوکی استخوان بایستی تزریق پودر استخوان را نیز در موضع کاشت برای آن ها فراهم کرد تا کمبود استخوان در موضع برای کاشت موفق دندان فراهم شود.


کاشت دندان در بیماران با مشکلات سینوسی
سینوس ها در قسمت بالای فک افراد وجود دارند که ممکن است در اثر کشیدن دندان در فک بالا بزرگ شوند، از این رو کمبود استخوان برای کاشت ایمپلنت دندان در این موضع به وجود می آید. بنابراین برای حل این مشکل از درمان تکمیلی سینوس لیفت Sinus lift استفاده می شود. با این درمان کمبود استخوان برای فراهم کردن اتصال قوی بین دندان ها و استخوان فک جبران می شود.


کاشت دندان در بیماران دیابتی و قلبی عروقی
نگرانی در بیماران دیابتی برای ایجاد جراحات در دهان آن ها همواره برای بیماران و دندانپزشک وجود داشته است. اما با پیشرفت های ایجاد شده تا حد زیادی این نگرانی ها کاهش یافته است. استفاده از روش های دیجیتال و یا استفاده از روش کاشت ایمپلنت بدون درد و جراحی کمک فراوانی به این دسته از افراد کرده است. با این وجود پیشنهاد ما گرفتن مشاوره های لازم از متخصصین قلب و دیابت برای کاشت دندان برای این دسته از بیماران است.


در کاشت دندان چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
علاوه بر نحوه کاشت دندان و بکارگیری روش های مختلف، رعایت نکات تجویزی دندانپزشک توسط بیمار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بیمار بایستی تا ایجاد اتصال قوی بین ایمپلنت و استخوان فک فشار زیادی به آن نیاورد. همچنین بکار بردن برندهای مطرح و با کیفیت ایمپلنت باعث افزایش درصد موفقیت کاشت دندان می شود. همچنین با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت های لازم طول عمر کاشت ایمپلنت دندان را افزایش دهید.

برای کاشت تخصصی دندان با انتخاب یک متخصص مجرب درمانی موفق را تجربه نمایید! دکتر سعید کریمی متخصص کاشت ایمپلنت و دندانپزشک زیبایی https://drskarimi.com با پیشرفته ترین روش های دندانپزشکی اقدام به درمان های مختلف می کند.


با انتخاب یک دندانپزشکی مجهز در تهران در زمینه کاشت تخصصی ایمپلنت دندان می توانید با درصد موفقیت بالا اقدام به کاشت دندان برای خود نمایید. جهت خدمات دندانپزشکی زیبایی و کاشت تخصصی دندان می توانید به دندانپزشکی دکتر سعید کریمی به نشانی تهران - بلوار افریقا (جردن) - بالاتر از پمب بنزین - کوچه تندیس - پلاک ۴ - واحدهای ۱و ۲  مراجعه نمایید یا با شماره تلفن های88888590-021 و 88884546  برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha