نتیجه آزمایش کرونای یک پرستار آمریکایی هشت روز بعد از تزریق واکسن کرونای محصول مشترک شرکت داروسازی آمریکایی «فایزر» و شرکت داروسازی آلمانی «بایون تک» مثبت شد.

یک پرستار آمریکایی پس از تزریق واکسن فایزر به کرونا مبتلا شد

سلامت نیوز: نتیجه آزمایش کرونای یک پرستار آمریکایی هشت روز بعد از تزریق واکسن کرونای محصول مشترک شرکت داروسازی آمریکایی «فایزر» و شرکت داروسازی آلمانی «بایون تک» مثبت شد.


 به گزارش سلامت نیو.ز به نقل از ایرنا؛، متیو دبلیو پرستار بخش اورژانش ۲ بیمارستان در سن دیاگو آمریکا، روز ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) واکسن فایزر را دریافت کرد. وی در گفت و گو با شبکه ABC ۱۰News  گفت: پس از دریافت این واکسن، بازویش به مدت یک روز درد می کرد اما هیچ عارضه جانبی دیگری نداشت.
اما ۶ روز بعد، این پرستار ۴۵ ساله در حین کار در بخش کووید-۱۹ بیمارستان، بیمار شد. وی ابتدا دچار لرز و بعد درد عضلانی و خستگی شد و روز بعد نتیجه آزمایش کرونای وی مثبت شد.


بر اساس گزارش ها، وضعیت متیو از زمان اوج گرفتن این علایم در وی بهتر شده است اما هنوز احساس خستگی می کند.
دکتر کریستین رامرز متخصص بیماری های عفونی در مراکز بهداشت خانواده در سن دیگو گفت: چنین مواردی غیر منتظره نیست زیرا بیماران بلافاصله پس از واکسیناسیون از مصونیت ایجاد شده توسط این واکسن در برابر کووید-۱۹ برخوردار نمی شوند.


وی افزود: آزمایش های بالینی واکسن نشان داده اند که حدود ۱۰ تا ۱۴ روز طول می کشد تا از مصونیت ایجاد شده توسط این واکسن برخوردار شد حتی پس از این ۱۰ تا ۱۴ روز، بیماران برای برخورداری از مصونیت کامل به تزریق دوز دوم واکسن نیاز دارند.


 این پزشک متخصص یادآور شد: تصور می کنیم که اولین دوز واکسن حدود ۵۰ درصد مصونیت می دهد و برای رسیدن به مصونیت ۹۵ درصد باید دوز دوم این واکسن را دریافت کرد. همچنین از آنجا که دوره انکوباسیون (کمون) کووید-۱۹ می تواند ۱۴ روز باشد،   احتمال دیگری این است که این پرستار به احتمال زیاد قبل از دریافت واکسن در ۱۸ دسامبر آلوده شده باشد.


با این حال هر دو سناریوی یادآوری این است که واکسن ها نوشدارو نیستند. در عوض، متخصصان می گویند جلوگیری از همه گیری به زمان و تداوم انجام اقدامات اساسی بهداشت عمومی مانند فاصله اجتماعی، ماسک و شست و شوی دست نیاز دارد.
اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا روز ۱۱ دسامبر مجوز استفاده اضطراری از واکسن فایزر-بایون تک، را صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha