پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
سلامت نیوز : نتایج تحقیقات نشان می دهند اضطراب دایم همراه با كاهش تدریجی بینایی از نشانه های ابتلا به عارضه مغزی پنهان است كه باید بلافاصله با مراجعه به متخصص مغز و اعصاب درمان شود.

اضطراب موجب درد كاذب در ناحیه استخوان ها می شودرامین اسپنداز ارتوپد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:‌بیماری های روحی- روانی به ویژه اضطراب دایم ،محرك درد استخوان ها و مفاصل است و درد ناشی از بیماری ها از جمله آرتوروزو دیسك را تشدید می كند.
وی ادامه داد: برخی افراد نیز به دلیل مشكلات روحی- روانی و یا اضطراب دایم دچار دردهای كاذب در ناحیه استخوان و مفاصل شده كه آن را بیماری روان تنی می نامند.
اسپندانداز یادآور شد: بیماران مبتلا به روان تنی كه با درد شدید به پزشك مراجعه می كنند هنگام انجام عسكبرداری یا ام آر آی از سلامت ناحیه دردناك آگاه می شوند.
وی خاطر نشان كرد: افراد مبتلا به بیماری روان تنی باید برای درمان به روانپزشك مراجعه كرده و از نظر روحی- روانی تحت درمان قرار بگیرند.

** اضطراب همراه با كاهش بینایی ناشی از عارضه مغزی است
هرمز شمس چشم پزشك در ادامه افزود: اضطراب دایم كه با كاهش تدریجی بینایی نیز همراه باشد از نشانه های ابتلا به عارضه مغزی پنهان در بیماری است.
وی خاطر نشان كرد: بیماری هایی كه موجب بالا رفتن فشار در مغز می شوند روی عصب باصره چشم اثر گذاشته و كاهش بینایی را همراه خواهند داشت.
شمس تصریح كرد:‌ ام اس نیز كه بیشتر در زنان شیوع دارد نیز با كاهش بینایی همراه است.
وی توصیه كرد:‌تمام افرادی كه دچار اضطراب همراه با كاهش بینایی مواجه می شوند باید بلافاصه به پزشك متخصص مغز و اعصاب مراجعه كنند.

** اضطراب موجب تغییر شكل فك می شود

در ادامه فرزانه آقا حسینی دندانپزشك افزود: تاثیر بیماری های اعصاب و روان بر روی سلامت دندان، لثه، مخاط دهانی به اثبات رسیده است.
وی خاطر نشان كرد: اضطراب نیز موجب فشار دادن شدید دندانها روی یكدیگر شده كه روی انساج نگه دارنده لثه و استخوان زیرین گذاشته و درد شدید در این نواحی ایجاد كرده و در صورتیكه دندانی پوسیدگی داخلی داشته و یا دارای دیواره نازك باشد محرك درد آن نواحی فعال می شود.
همچنین فشار شدید دندانها روی هم روی سایر عضلات بدن نیز تاثیر گذاشته و موجب درد در ناحیه دست و یا سر شده و مدت زمان طولانی به اشتباه به منظور درمان به دیگر متخصصان مراجعه می كنند.
آقا حسینی تصریح كرد: فشار شدید دندانها روی هم ناشی از اضطراب دایم ،موجب تغییر شكل لثه و یا عقب رفتن فك می شود.
وی یادآور شد: این افراد ابتدا باید به منظور درمان اضطراب به روانپزشك مراجعه كرده و سپس برای درمان فك لثه و دندانها به متخصص ارتودنسی مراجعه كنند.

**افسردگی از عوامل تشدید بیماری آلزایمر است
در ادامه معصومه صالحی رئیس انجمن آلزایمر ایران افزود: افراد باید هر نوع اضطراب را درمان كنند چرا كه اضطراب شدید موجب ابتلا به فراموشی های كوتاه مدت و در نهایت بیماری آلزایمر در میانسالی می شود.
وی خاطر نشان كرد: افسردگی نیز یكی از عوامل  تشدید كننده بیماری آلزایمر است كه باید به سرعت درمان شود.
همچنین اضطراب ضمن اینكه موجب ابتلا به بیمای آلزایمر در میانسالی می شود ،بیماری آلزایمر هم می تواند در بیمار اضطراب ایجاد كند.
صالحی توصیه كرد:‌افراد باید هر گونه اضطراب و مشكلات روحی- روانی را بلافاصله درمان كرده تا در سلامت روانشان خللی ایجاد نشود، مبتلایان به آلزایمر نیز باید برای پیشگیری از رشد بیماری از نظر روحی- روانی تحت درمان روانپزشك قرار بگیرند.

در ادامه اسد الله رجب رئیس انجمن دیابت ایران افزود: استرس یكی از عوامل ایجاد كننده بیماری دیابت نوع 2 است چرا كه كنترل قند خون را مختل می كند.
وی خاطر شان كرد: استرس ،كنترل قند خون در مبتلایان به دیابت را دچار مشكل كرده و داروهای دیابت نیز می تواند افسردگی و یا اضطراب را به همراه داشته باشد كه در این صورت باید بیمار بلافاصله با پزشك متخصص تماس گرفته و نسبت به تغییر نوع دارو اقدام كند.
رجب توصیه كرد: افراد برای كنترل قند و سلامت روح و روانشان باید ورزش و تغذیه مناسب  زندگیشان را تغییر دهند.

** استرس موجب بیماری های مزمن مغزی می شوددر ادامه حسین دلاور كسمایی جراح و متخصص مغز و اعصاب افزود: استرس مهمترین عامل ایجاد كننده سكته مغزی و یا بیماری های بدخیم مغزی است.
وی خاطر نشان كرد: آمارهایی كه گرفته شده نشان داده است كه مبتلایان به بیماری های مغزی از جمله انواع تومورها ام اس به طور دایم دچار استرس می شوند هر چند كه به طور قطعی نمی توان گفت كه استرس عامل ایجاد كننده بیماری هایی از قبیل ام اس است ولی می تواند عامل تشدید كننده این بیماری نیز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha