سلامت نیوز :رئیس سازمان نظام پرستاری با توجه به ابلاغ  قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بخش سلامت از سوی وزیر بهداشت از کاهش ساعات کاری پرستاران از مهر ماه سال جاری خبر داد.

 غضنفر میرزا بیگی در همایش" آموزشی اجرای قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی بخش سلامت"ضمن اعلام این خبر افزود: شب گذشته ابلاغیه ای از سوی وزیر بهداشت برای بیمارستانهای پایلوت ارسال شده است که ترکیبی است از دو قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی بخش سلامت و تعرفه گذاری که قبلا در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و رئیس جمهور نیز بر اجرای آن تاکید کرده است.

وی افزود:با اجرای این ابلاغیه، ساعت کاری پرستاران کاهش می یابد و افزایش حقوق برای پرستاران را نیز در بر خواهد داشت که نهایتا اجرای این قانون رضایتمندی عموم مردم را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام پرستاری با تاکید بر این که، اجرای قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی بخش سلامت گامی در جهت بهبود وضعیت پرستاران و رضایتمندی مردم است افزود: با اجرای قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی بخش سلامت 23 هزار نفر پرستار جذب سیستم بهداشت و درمان کشور می شوند که در یک زمانبندی 89 روزه نسبت به طی مراحل استخدامی آن ها اقدام خواهد شد.

وی در تشریح چگونگی جذب این افراد در سیستم بهداشت و درمان گفت: تعدادی از استخدامی های جدید قبلا به صورت قراردادی، طرحی و تبصره ای  مشغول به کار بودند که با تغییر وضعیت آنها به استخدام رسمی، مقرر شده است جایگزین برای استخدام نیروهای قراردادی، طرحی و تبصره ای صادر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha