پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 30558
سلامت نیوز :متخصص داروسازی بالینی با بیان اینکه اوتیت مدیا به التهاب گوش میانی اطلاق می گردد، گفت: 75 درصد نوزادان و کودکان در سنین یک سالگی اوتیت مدیا را تجربه می کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد تراز متخصص داروسازی بالینی در حاشیه دومین همایش علمی مدون داروسازی که در حال برگزاری است، گفت: اوتیت مدیا به التهاب گوش میانی اطلاق می گردد که با علائم و نشانه هایی مانند درد گوش، تحریک پذیری، تب و وجود مایع در گوش میانی تظاهر می یابد.

وی افزود: این عفونت در کودکان و نوزادان بسیار شایع است به طوری که 75 درصد از این گروه در سنین یک سالگی حداقل یک بار آن را تجربه می کنند.

تراز اظهارداشت: استرپتوکوک و پنومونیه از جمله پاتوژن های عامل این عفونت محسوب می شود که امروزه شیوع رو به رشد مقاومت میکروبی آن به آنتی بیوتیک ها از جمله نگرانی های مهم جامعه پزشکی و درمانی محسوب می شود.

وی ادامه داد: داروی آموکسی سیلین داروی انتخابی در درمان اوتیت مدیا حاد در نظر گرفته می شود.

این متخصص داروسازی بالینی در ادامه با بیان اینکه سینوزیت به التهاب و عفونت مخاط سینوس های پارانازال اطلاق می شود، تصریح کرد: هر چند در بسیاری از موارد ویروس ها عامل آن هستند ولی آنتی بیوتیک ها به طور شایع در درمان آن تجویز می شوند.

وی اظهار داشت: تشخیص سینوزیت های میرال و باکتریال از یکدیگر مشکل است زیرا تظاهرات بالینی شبیه به همی دارند ولی عفونت های ویروسی معمولا طی 7 تا 10 روز بهبود یافته و وجود علائم بیش از این مدت می تواند علل باکتریال را برای سینوزیت مطرح نماید.

* کودکان 5 تا 15 سال مستعدترین افراد برای ابتلا به پارنویت

این متخصص داروسازی بالینی اظهار داشت:‌ پارنویت عفونت حاد مجاری حلقی دهانی و حلقی بینی است.

دکتر تراز بیان داشت: این بیماری با توجه به اینکه یکی از شایع ترین تظاهرات این عفونت درد می باشد توجه به ضد دردها مانند استامینوفن و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مانند ایبوبروفن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha