سلامت نیوز :مسؤول یك مرکز اورژانس اجتماعی همدان گفت: بیشتر مراجعه کنندگان مراکز اورژانس اجتماعی موارد کودک آزاری، همسر آزاری و زوجین متقاضی طلاق هستند.

محبوبه افشاری ، همچنین بیان کرد: بیشتر مراجعه کنندگان کودک آزاری افراد بین شش ماه تا هفده سال و مراجعه کنندگان همسر آزاری و زوجین متقاضی طلاق افراد بین 25 تا 30 سال هستند.

وی با بیان اینکه افراد فراری از خانه کمتر به صورت مستقیم به اورژانس اجتماعی مراجعه می کنند عنوان کرد: بیشتر این افراد ابتدا توسط مراجع انتظامی دستگیر و به مراکز اورژانس اجتماعی ارجاع داده می شوند.

افشاری با بیان اینكه بیشتر آسیب‌ها در مناطق پنجگانه حاشیه شهر همدان رخ می‌دهد، گفت: اورژانس اجتماعی 12 سال است که راه اندازی شده است اما به علت نبود اطلاع رسانی و تبلیغات شهروندان از آن استقبال نشده است.

وی با اشاره به راه حلهای جایگرین برای استقبال مردم از این اورژانس عنوان کرد: دعوت از مدیران مهد کودک‌ها، مدارس و دبیرستان‌ها می تواند کمک زیادی به شهروندان در زمینه مسائل اجتماعی داشته باشد.

وی اذعان کرد: افرادی که در این مراکز فعالیت می کنند افرادی متخصص، کارشناس و با تجربه و کادر پزشکی این مراکز نیز شامل پزشک، پرستار، روانپزشک، روانکاو، مددکار و تیم‌های تخصصی هستند.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی اجازه ورود مستقیم به منزل را ندارند، عنوان کرد: در صورت نیاز همکاران با بررسی موضوع، با داشتن حکم قضایی وارد منزل می شوند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

افشاری یادآور شد: هدف از ایجاد مراکز اورژانس اجتماعی تامین سلامتی جامعه و امنیت برای اجتماع و خود فرد است.

وی با اشاره به افرادی که در شرایط بحران قرار دارند گفت: این افراد کسانی هستند که تعادل و تطابق بین نیازهای خود و شرایط جامعه را از دست داده اند و توانایی ایجاد سازگاری بین نیازها و شرایط جامعه را نداشته و این گونه افراد شامل زنان و دختران در معرض آسیب ، کودکان خیابانی و کار، همسر آزاری، کودک آزاری، زوجین متقاضی طلاق، افرادی که خود کشی ناموفق داشته اند و افراد TS است.

وی خاطر نشان کرد: شرایط بحرانی برای هر قشری ممکن است اتفاق بیافتد و به سن و جنس افراد بستگی ندارد.

افشاری با تاکید بر اینکه هیچ موفقیت اجرایی در زمینه حل مسائل اجتماعی صد درصد نیست بیان کرد: میزان موفقیت بستگی به شرایط بحرانی، نوع آزار و همکاری دستگاهها و حمایت مراکز مربوط دارد.

وی گفت: ما به تمام احاد و اقشار جامعه خدمات می دهیم که شامل جوانان نیز می شود اما خدمات ما به جوانان در حوزه اشتغال، تحصیلات و اعتیاد نیست.

وی بیان کرد: اورژانس اجتماعی در زمینه معتادان به صورت ویژه فعالیت نمی کند اما در صورت گزارش آنها به معاونت پیشگیری و مراکز ترک اعتیاد ارجاع داده می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha