سلامت نیوز :سجاد رضوی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه مهمترین علل و ریشه های زیر میزی در کشور باید از بین رود وزارت بهداشت در راستای برطرف کردن این پدیده فعالیت های بسیاری انجام داده است.

رییس اداره نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت در گفت و گو با برنا ادامه داد:  برای کنترل و نظارت بر این امر کارشناسان و بازرسان به طور مرتب از این مراکز درمانی بازدید خواهند کرد، همچنین بیمارستان هایی که تعرفه های پزشکی و حقوق بیمار را رعایت نکنند در اعتبار بخشی آنها لحاظ می شود به طوری که علاوه بر پزشک با مسئول مربوطه نیز  برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

رضوی با اشاره به این که وزارت بهداشت با قضیه زیرمیزی برخورد جدی انجام داده است، افزود: ازمحل اعتبارات افزایش قیمت نفت امسال سه هزار میلیارد برای از بین بردن پدیده زیر میزی در نظر گرفته شد واین اعتبار توسط مجلس مصوب شد.

وی با اشاره به این مطلب که اختصاص بودجه مناسب برای از بین بردن پدیده زیر میزی سبب می شود تا کمبود کارانه کادر درمانی جبران شود، تصریح کرد: بودجه مبارزه با زیر میزی هنوز پرداخت نشد، این در حالی است که اگر حتی بخشی از این بودجه اختصاص داده شود حق تمام وقتی و تعرفه ها در بخش دولتی اصلاح خواهد شد و پدید زیرمیزی از بین خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha