مدیر برنامه تغذیه سالمندان وزارت بهداشت گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور تهدید جدی برای امنیت غذایی سالمندان محسوب می‌شود.

شیوع کرونا امنیت غذایی سالمندان را تهدید می‌کند

سلامت نیوز: مدیر برنامه تغذیه سالمندان وزارت بهداشت گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور تهدید جدی برای امنیت غذایی سالمندان محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پریسا ترابی مدیر برنامه تغذیه سالمندان دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اظهار کرد: شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور تهدیدی برای امنیت غذایی سالمندان محسوب می‌شود، چرا که فاصله گذاری اجتماعی به معنی قطع ارتباط سالمندان با دیگران است و عدم رفت و آمد در سطح شهر سبب شده محدودیت‌هایی در خرید مایحتاج روزانه به ویژه مواد غذایی، این گروه سنی ایجاد شود.
او ادامه داد: در چنین شرایطی لازم است فرزندان و بستگان گروه سنی سالمند بیش از پیش نسبت به برقراری ارتباط تلفنی، تامین مایحتاج زندگی و دارو و مکمل‌های ضروری آن‌ها اهتمام ورزند.


تهیه برخی از مواد ضروری سالمندان به صورت هفتگی
ترابی  افزود: لازم است برخی مواد غذایی ضروری و پرمصرف از جمله لبنیات، میوه، سبزیجات و نان بصورت هفتگی تهیه و به روش مناسب و بهداشتی در یخچال نگهداری شوند. همچنین توصیه می‌شود حبوبات از جمله نخود، لوبیا، عدس و ... حداقل برای مصرف حدود یک ماه در منزل تامین شده و به تدریج مورد استفاده قرار گیرد. 


مدیر برنامه تغذیه سالمندان دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت بیان کرد: ضروری است ضدعفونی کردن سبزی‌ها و میوه‌های خریداری شده مطابق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، مورد توجه قرار گیرد. برای حفظ عملکرد ماهیچه‌ها و جلوگیری از تحلیل عضلانی ناشی از کم تحرکی باید قدم زدن روزانه در محیط منزل به صورت مداوم انجام شود.


او گفت: با توجه به اینکه گروه سنی سالمند معمولا مشکل اشتها، هضم و جذب غذا دارند، بهتر است از مواد با ارزش غذایی بالا  مانند مغز‌ها بصورت پودر شده استفاده کنند. مانند اضافه کردن پودر گردو به غذا‌ها که هم نیاز به جویدن ندارد، هم هضم و جذب بهتری دارد و هم منبع خوبی از امگا ۳ به شمار می‌رود.
ترابی ادامه داد: سالمندان می‌توانند انواع آبمیوه طبیعی را جایگزین آب کنند، زیرا این کار باعث دریافت بیشتر مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.


او افزود: باید آموزش‌های لازم در خصوص تغذیه مناسب برای تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت به سالمندان داده شود.
مدیر برنامه تغذیه سالمندان دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت یادآوری کرد: بهتر است سالمندان در صورت عدم دسترسی به برخی مواد غذایی، جایگزین آن‌ها را با استفاده از هرم غذایی شناسایی کرده استفاده کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha