نوع جدید ویروس کرونا که برای اولین بار ماه گذشته در انگلیس مشاهده شد، اکنون در بسیاری از کشورها گسترش یافته است؛ این ویروس به احتمال زیاد توسط مسافرانی که ناآگاهانه این مهاجمان میکروسکوپی را با خود حمل می‌کردند، منتقل شده است.

کرونای انگلیسی به بسیاری از کشورها گسترش یافته است

سلامت نیوز: نوع جدید ویروس کرونا که برای اولین بار ماه گذشته در انگلیس مشاهده شد، اکنون در بسیاری از کشورها گسترش یافته است؛ این ویروس به احتمال زیاد توسط مسافرانی که ناآگاهانه این مهاجمان میکروسکوپی را با خود حمل می‌کردند، منتقل شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این گونه نوع جدید که «B.۱.۱.۷» نام دارد به احتمال زیاد  در منطقه جنوب شرقی انگلیس سرچشمه گرفته است.
طبق گزارش جدیدی از «کالج ایمپریال لندن»، قرنطینه ماه نوامبر (آذر ماه)  در انگلیس، در پیشگیری از گسترش این ویروس که بیشتر در جوانان زیر ۲۰ سال شایع است، کار چندانی نکرد.


به گزارش پایگاه اینترنتی npr، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که نوع جدید این ویروس مسوول بیش از نیمی از عفونت های جدید در انگلیس است.
نوع جدید ویروس کرونا اکنون در دهها کشور از جمله آمریکا وجود دارد که در کلرادو، کالیفرنیا و فلوریدا افراد را آلوده کرده است.
در اروپا، این ویروس در بلژیک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد و سوئیس مشاهده شده است.
این ویروس در آسیا، استرالیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی نیز شناسایی شده است.
مایکلین دوکلف خبرنگار بهداشت جهانی NPR (رادیوی ملی عمومی آمریکا) گفت: این نسخه جدید ویروس کرونا از قبل جهش یافته است و ۱۷ جهش در آن مشاهده شده است.  


جهش ها در ویروس ها همیشه زمانی بروز می کند که این ویروس در درون شخص رشد می کند به ویژه زمانی که ویروس تولید می شود و رونوشت هایی از خود را تولید می کند. جهش ها در واقع به دلیل بروز اشتباهات تصادفی در زمان رونوشت بردای ویروس از خود، رخ می دهند.
وی افزود: در اکثر قریب به اتفاق موارد، این اشتباهات بی ضرر هستند و یا حتی ویروس را ضعیف می کنند اما در موارد نادر، جهش ها می توانند به ویروس کمک کنند - تا نسبت به نسخه های دیگر اندکی برتری داشته باشد یا تقویت شود.


با این حال خبر خوب این است که به نظر نمی رسد نوع جدید کشنده تر باشد اما بسیار مسری تر است؛  محققان هنوز در تلاش هستند تا مشخص کنند که قدرت سرایت این گونه جدید دقیقا چقدر بیشتر است؛  بسیاری تخمین زده اند که قدرت سرایت این ویروس جدید دست کم ۵۰ درصد بیشتر از گونه اصلی است.
افزایش قدرت سرایت این ویروس به افزایش بار ویروسی در داخل بینی یا مسیر تنفسی فرد منجر شده و باعث می شود که هنگام صحبت کردن و یا سرفه افراد به راحتی پراکنده شوند. تئوری دیگر این است که این گونه جدید ویروس راحت تر به سلول های انسان متصل می شود.


این گونه جدید به افزایش موارد ابتلا در انگلیس که در هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، کمک می کند. ماه دسامبر در زمینه موارد ابتلا به کرونا برای کشور آمریکا نیز ماه خوبی نبود؛ در این ماه نه تنها ۶.۳ میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت شد بلکه شمار تلفات ناشی از این بیماری نیز بالا بود.
بیش از ۷۷ هزار نفر ماه گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا جان خود را از دست دادند.   


اکنون کادر مراقبت های بهداشتی آمریکا در حال آماده شدن برای رویارویی با یک ماه ژانویه مهلک در نتیجه پیامدهای مرگبار تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی در این کشور هستند.


جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا در این هفته هشدار داد که «هفته ها و ماه های آینده بسیار دشوار خواهد بود، یک دوره بسیار سخت برای ملت آمریکا و  شاید سخت ترین دوره، طی شیوع این همه گیری باشد.»


گونه انگلیسی ویروس کرونا یکی از جهش های متعددی است که محققان کشف کرده اند.
طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، گونه ای که ماه اکتبر در آفریقای جنوبی پدیدار شد از برخی جهش های گونه انگلیسی این ویروس برخوردار است.


گونه دیگری از این ویروس نیز در کشور نیجریه کشف شده اما اعتقاد بر این است که هیچ یک از دو جهش یاد شده جدی تر از گونه اصلی ویروس کرونا نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha