یک مقام فدرال اعلام کرد: دولت ایالات‌متحده در حال بررسی است که به برخی افراد نیمی از یک دوز واکسن مدرنا (Moderna) تزریق کند تا سرعت واکسیناسیون را افزایش دهد.

احتمال دارد یک دوز واکسن مدرنا به نیم دوز کاهش یابد

سلامت نیوز: یک مقام فدرال اعلام کرد: دولت ایالات‌متحده در حال بررسی است که به برخی افراد نیمی از یک دوز واکسن مدرنا (Moderna) تزریق کند تا سرعت واکسیناسیون را افزایش دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، منصف اسلاوی، مدیر برنامه واکسن کرونا ایالات‌متحده گفت: مقامات در حال مذاکره با شرکت مدرنا و سازمان غذا و دارو (FDA) در مورد این ایده هستند.


به گزارش به نقل از رویترز،اسلاوی گفت: «ما می‌دانیم که در مورد واکسن مدرنا، تزریق نیم دوز به افراد بین ۱۸ تا ۵۵ سال، به معنای دستیابی دقیق به هدف ایمن‌سازی افراد است.»


وی افزود: «این میزان نیز باعث پاسخ ایمنی مشابه مانند دوز کامل می‌شود.»


البته شرکت مدرنا و سازمان غذا و دارو  در مورد این ایده اظهار نظر فوری نکردند.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) اعلام کردند که تا صبح شنبه ۴ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۵۶ دوز واکسن کووید-۱۹در کشور تزریق شده و ۱۳میلیون و ۷۱ هزار و ۹۲۵ دوز توزیع کرده‌اند.


ایالات متحده همچنین واکسن فایزر (Pfizer) را تایید کرده است که مانند مدرنا به دو دوز تزریق نیاز دارد. اما برنامه واکسیناسیون بسیار کمتر از اهداف اولیه  برنامه واکسیناسیون است، زیرا مقامات امیدوار بودند که تا پایان سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۰ میلیون نفر واکسینه شوند.


اسلاوی گفت: «خوشبین است که برنامه واکسیناسیون تسریع شود. وی این پیشنهاد مقامات برای ترزیق یک دوز واکسن را نپذیرفت و گفت که کاهش دوز واکسن مدرنا به نیم، رویکردی مسئولانه‌تر است که براساس واقعیت‌ها و داده‌ها مطرح شده است.»
اسلاوی گفت: احتمالا تا اواخر بهار مشخص می‌شود که آیا افراد واکسینه شده همچنان این بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha