سلامت نیوز : رییس انجمن پزشكی ورزشی ایران با بیان اینكه حدود 40 درصد صدمات ورزشی به ناحیه صورت وارد می‌شود، عنوان كرد: شایع‌ترین عضو آسیب ‌دیده در صورت بینی است.

به گزارش ایسنا، دكتر داوود رضا شفاعت در مراسم افتتاحیه دومین كنگره‌ سراسری پزشكی ورزشی ایران اظهار كرد: اندام بینی به علت نقش محافظتی كه دارد و از وارد آمدن ضربه به چشم جلوگیری می‌كند به طور معمول آسیب بیشتری می‌بیند.

وی اضافه كرد: بسیاری از آسیب‌های ورزشی در ناحیه‌ صورت، سر و گردن اتفاق می‌افتد كه از این میان بیشترین آسیب در ناحیه سر مربوط به آسیب‌های داخل جمجمه، آسیب‌های خارج از جمجمه‌ای و گوش است. از آسیب‌های ورزشی در گوش اصطلاح گوش گل‌كلمی یا همان شكستن غضروف لاله گوش در میان كشتی‌گیران شایع است و به علت ضربه و كشش زیاد ایجاد شده و ناشی از خونریزی زیر غضروف گوشت است.

شفاعت در ادامه آسیب‌های ورزشی در گوش داخلی را بسیار نادر و خطرناك خواند و اظهار كرد: این آسیب‌ها اغلب به علت اختلاف فشار در ورزش‌های آبی یا كوهنوردی مشاهده می‌شود.

رییس انجمن پزشكی ورزشی ایران آموزش مناسب و علمی را ركن اصلی اقدامات پزشكی دانست و گفت: برخورداری از توان علمی مطلوب پزشكان ورزشی موجب كاهش صدمات ورزشی است ضمن آن كه پیشگیری از آسیب‌ها را نباید فراموش كرد. استفاده از وسائل و تجهیزات استاندارد می‌تواند در جلوگیری از بروز حوادث و صدمات ناشی از ورزش مفید واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha