سلامت نیوز :  قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: هر چقدر دانشگاه‌ها آمادگی داشته باشند وزارتخانه آماده است تا وظایف را منتقل كند و در سال‌های آینده در نظر داریم كه به تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی اجازه برگزاری آزمون را به طور مستقل بدهیم.

به گزارش  فارس، امیر محسن ضیایی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح سوالات آزمون ارتقای گواهینامه تخصصی بالینی كه در تالار ابن‌سینا دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: طبق بررسی بعضی دانشگاه‌ها حقیقتاً آزمون ورودی را بهتر از وزارت بهداشت برگزار كرده و روش‌ها و نتایج خوبی داشته‌اند و امیدواریم آزمون گواهینامه هم به خوبی برگزار شود.

ضیایی در ادامه گفت: در 4 سال گذشته كارنامه‌ای تشكیل دادیم تا افراد دقیق‌تر و واقعی‌تر انتخاب شوند و پیشنهاد می‌شود این روش برای آزمون‌های دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه اظهار داشت: دانشگاه‌ها در سالهای گذشته 27 درصد ارتقای علمی داشته‌اند، در زمینه ساختار، تجهیزات و فعالیت آموزشی 90 درصد وضعیت مناسبی داشتند. همچنین در 90 درصد دانشگاه‌ها حداقل دو روش مستمر مانند آزمون‌های فورمتیو در حال اجراست و 77 درصد دانشگاه‌ها اطلاعات لازم برای تكمیل آزمون را دارند.

ضیایی افزود: هر چقدر دانشگاه‌ها آمادگی داشته باشند وزارتخانه آماده است تا وظایف را منتقل كند به طوریكه در فاز اول به دانشگاه‌هایی كه تجربه بیشتر در جذب دستیار را داشتند وظایف را منتقل كردیم و در سال‌های آینده در نظر داریم كه به تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی اجازه برگزاری آزمون را به طور مستقل بدهیم.

وی گفت: با واگذاری آزمون اعطای گواهینامه تخصصی تقریبا همه مسئولیت در دست همكاران آموزشی است و در نظر داریم به سمتی پیش برویم كه افراد براساس علایق و شرایط خودشان رشته و محل تحصیل را انتخاب كنند.

ضیایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هر چه از آزمون‌های متمركز و انتهایی دوره دستیاری كم كنیم و به آزمون‌های summutive اضافه كنیم خروجی هم بهتر خواهد بود چرا كه یك آزمون كتبی تنها نشان دهنده دانش علمی فرد نخواهد بود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت تعداد شركت كنندگان در آزمون گواهینامه امسال را 1739 نفر اعلام كرد و افزود: بیشترین شركت كننده در رشته داخلی با 260 نفر و كمترین شركت كننده در رشته طب هسته‌ای با 10 نفر است. همچنین یك هزار نفر در دانشگاه شهید بهشتی و 2 هزار نفر در دانشگاه علوم پزشكی تهران در آزمون‌های ارتقا شركت می‌كنند كه به این آمار افزود می‌شود.

به گفته ضیایی دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، تبریز، شیراز، اهواز،‌ مشهد، كرمان و اصفهان جزو دانشگاه‌هایی هستند كه به طور مستقیم آزمون برگزار می‌كنند و بقیه دانشگاه‌های دیگر هم به شرطی كه خوب اعتبار بخشی شوند، به مرور به این تعداد افزوده خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha