چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 305857

بسیاری از مردان وزنان فکر می‌کنند هر چه سن‌شان افزایش پیدا کند، می توانند با کمی دقت در مصرف مواد غذایی و فعالیت بدنی تناسب اندام خود را حفظ کنند. رژیم غذایی حاوی پروتئین و محدودیت مصرف کالری می تواند به تناسب اندام سالمندان کمک کند.

حفظ تناسب اندام در گذر زمان

سلامت نیوز:بسیاری از مردان وزنان فکر می‌کنند هر چه سن‌شان افزایش پیدا کند، می توانند با کمی دقت در مصرف مواد غذایی  و فعالیت بدنی تناسب اندام خود را حفظ کنند.  رژیم غذایی حاوی پروتئین و محدودیت مصرف کالری می تواند به تناسب اندام سالمندان کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،حدود 40 درصد میان سالان 40 تا 59 ساله و 37 درصد سالمندان بالای 60 سال چاق هستند اما این آمار در افراد 20 تا 39 ساله حدود 32 درصد است.  روند کاهش وزن در سنین مختلف، یکسان نخواهد بود. پژوهشگران دانشگاه ویک فارست آمریکا به تازگی دریافتند که رژیم غذایی کاهش وزن پس از 65 سالگی چگونه باید باشد.

نتایج مطالعاتی که در نشریه American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسید، حاکی از آن است که پس از سنی مشخص، رژیم غذایی کم کالری اما سرشار از پروتئین های کم چربی برای سلامتی و در عین حال تناسب اندام مفید خواهد بود. 

محدودیت های غذایی؛ هرگز!

اجتناب از رعایت رژیم های غذایی محدودکننده و خودسرانه گرچه برای همه افراد مشکل آفرین است، اما در دوران سالمندی اهمیت بیشتری می یابد.

  پیاده روی و تناسب اندام

پیاده روی یکی از بهترین روش های حفظ سلامتی و کاهش وزن در دوران سالمندی است.ابتدا با پنج دقیقه پیاده روی در روز این فعالیت را آغاز کنید و سپس به تدریج مدت زمان آن را افزایش دهید.

   توجه به نوشیدن آب

با افزایش سن، احساس تشنگی کاهش می یابد و افراد تمایل چندانی به نوشیدن آب ندارند.اما برای جلوگیری از کم آبی بدن، باید خوراکی های سرشار از آب مانند میوه ها و سبزیجات و همچنین سوپ و دمنوش های گیاهی در برنامه غذایی گنجانده شود.

  کاهش شکر و نمک

یکی از بهترین توصیه ها برای حفظ اندام متعادل کاهش مصرف نمک است.همچنین شکر نیز در رژیم های لاغری یکی از مهم ترین محدودیت هاست زیرا منشأ تولیدچربی ها در بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha