سلامت نیوز : دبیر دومین كنگره سراسری پزشكی ورزش ایران با بیان این‌ كه ورزش می‌تواند جایگزین استفاده از دارو در درمان بیماری‌ها شود، گفت: عمومی‌ كردن ورزش همگانی دغدغه‌ی اصلی سلامت در جامعه است و امروز تبیین نقش ورزش در تبیین سلامتی نیازمند بازنگری و باز تعریف است.

به گزارش  ایسنا، دكتر احمد مشیدی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه دومین كنگره سراسری پزشكی ورزشی ایران اظهار كرد: آموزش در سطوح مختلف می‌تواند به تغییر در اصول و نگرش‌ها منجر شود و به همین دلیل لازم است یك بازنگری در تعریف ورزش و نقش آن در تامین سلامت و افزودن بار علمی و آكادمی به آن صورت پذیرد تا ورزش بتواند در كنار رشته‌های دیگر نقش مثبت و تاثیر‌گذاری را به منظور بهبود وضعیت سلامت ایفا كند.

وی اضافه كرد: عرصه‌ پزشكی ورزشی حوزه‌های مختلف را درگیر می‌كند و روزبروز در حال توسعه است. به هر میزان كه ورزش علمی‌تر باشد، علم پزشكی می‌تواند فعالانه در كنار ورزش قرار گیرد و وضعیت مطلوب سلامتی را با ورود ورزش به زندگی تامین كند.

مشیدی با اشاره به اینكه اگر سلامت عمومی تهدید شود، استعداد افراد در یك جامعه‌ ناسالم به خوبی پرورش نمی‌یابد، عنوان كرد: با به خطر افتادن سلامت عمومی انگیزه مردم برای گرایش به سمت ورزش كاهش می‌یابد. بالا ‌بردن سطح ورزش در حوزه ورزش و قهرمانی فرهنگ‌سازی و تبادل اطلاعات با دنیای حرفه‌ای با حضور بیش از 500 كارشناس حوزه پزشكی ورزشی از جمله اهداف برگزاری این كنگره است.

به گزارش ایسنا، دومین كنگره پزشكی ورزشی ایران به همت انجمن پزشكی ورزشی و با حضور بیش از یكهزار نفر از پزشكان ورزشی، فیزیوتراپ‌ها، كارشناسان تغذیه و روشناسان ورزش و دیگر حوزه‌های مربوطه با همكاری فداراسیون پزشكی ورزشی، سی‌ام و سی‌ویكم تیرماه در هتل المپیك تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha