یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تا روز چهارشنبه جوی پایدار در کل کشور حاکم است

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین حسین نقشینه در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: در پنج روز آینده جوی پایدار و آرام در کشور خواهیم داشت این شرایط پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌ها را در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت ایجاد می‌کند و برای امروز و فردا در صورت عدم کاهش منابع آلاینده، امکان رشد شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی را در پی خواهد داشت.


نقشینه ادامه داد: در روز‌های آینده به سبب افزایش دما برای جاده‌های کوهستانی البرز احتمال سقوط بهمن وجود دارد. از آخر هفته چهارشنبه تا جمعه با توجه به افزایش محسوس دما و گرم باد شدید شرایط رخ داد بهمن را در جاده‌های کوهستانی البرز را ایجاد می‌کند. از چهارشنبه تا جمعه افزایش محسوس دما برای سواحل خزر حدود ۸ تا ۱۲ درجه را خواهیم داشت.


این کارشناس هواشناسی گفت: در سه روز آینده سرعت باد در خراسان شمالی هم افزایش خواهد داشت از بعد ظهر پنجشنبه و روز جمعه تندباد را برای شمال غرب و غرب و سواحل دریای خزر را پیش بینی میکنیم. روز جمعه این تند باد برای مناطق مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق هم رخ خواهد داد.


وی ادامه داد: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از بعد ظهر روز چهارشنبه بخش شرقی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود. از روز جمعه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و استان‌های شمال غرب را از روز جمعه تحت تاثیر قرار خواهد داد.


نقشینه بیان کرد: هوای تهران تا روز چهارشنبه آسمانی صاف خواهدداشت، اما غبارآلود خواهدبود و بیشینه هوای تهران امروز ۹ درجه و فردا ۱۰ درجه و روز دوشنبه ۱۱ درجه و تا روز جمعه روند افزایش دما را برای تهران پیش بینی میکنم. کیفیت هوای تهران امروز و فردا در شرایط ناسالم است و کمینه دما ۴ درجه زیرصفر خواهدبود. امروز صبح کمینه دمای سردترین استان شهرکرد بوده با دمای ۱۵ درجه زیر صفر و اهواز گرمترین استان ایران با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha