شواهد پزشکی حاکیست دو دارویی که تاکنون عموما برای درمان رماتیسم مفصلی استفاده می‌شدند می‌توانند به‌گونه‌ای چشمگیر خطر مرگ‌ومیر را در مبتلایان به کووید-۱۹ که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و حال آنها وخیم است، کاهش دهند.

گزینه ای دیگر برای کاهش مرگ و میر در مبتلایان به کووید ۱۹

سلامت نیوز:شواهد پزشکی حاکیست دو دارویی که تاکنون عموما برای درمان رماتیسم مفصلی استفاده می‌شدند می‌توانند به‌گونه‌ای چشمگیر خطر مرگ‌ومیر را در مبتلایان به کووید-۱۹ که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و حال آنها وخیم است، کاهش دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در چارچوب راهنمای جدیدی که قرار است از طرف نظام درمان عمومی انگلیس منتشر شود، برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که با وضعیت وخیم در بیمارستان بستری می‌شوند، داروهای «توسیلی زوماب» و «ساریلوماب» تجویز خواهند شد که هر دو، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند و بنابراین می‌توانند احتمال زنده ماندن بیمار و بهبود او را افزایش دهند.


متخصصان انگلیسی مدعی هستند: آزمایش‌های بالینی پروژه «ریمَپ-کَپ» در این کشور نشان می‌دهد که درمان با داروهای مذکور همراه با تجویز کورتون‌هایی از جمله «دگزامتازون» در روز نخست ورود بیمار به بخش مراقبت ویژه می‌تواند موارد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ را تا یک چهارم کاهش دهد. دگزامتازون نخستین دارویی است که ثابت شد می‌تواند از تلفات ناشی از ویروس کرونا بکاهد. این پژوهش همچنین نشان می‌دهد بیمارانی که با این داروها درمان می‌شوند به‌طور متوسط بین هفت تا ۱۰ روز زودتر بیمارستان را ترک می‌کنند.


مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس این خبر را نقطه عطفی دیگر در یافتن راهی برای خروج از همه‌گیری توصیف کرده است.


پرفسور جاناتن ون تم، مقام ارشد پزشکی انگلیس نیز گفته است این درمان گامی مهم در جهت افزایش شانس زنده ماندن بیماران در بخش مراقبت ویژه است.
این آزمایش که به منظور بررسی سایر کارشناسان در یک نشریه پزشکی منتشر شده بر آزمایشاتی روی ۸۰۳ بیمار مبتنی است که ۳۵۳  نفر از آن‌ها با «توسیلی زوماب» و ۴۸ نفر دیگر با «ساریلوماب» تحت درمان قرار گرفته‌اند. همراه با این دو دارو، برای اکثر بیماران که همگی به دستگاه تنفس مصنوعی وصل بوده‌اند، داروهای «کورتیکوسترون» (کورتن) تجویز شده بوده است.


متخصصان می‌گویند در مقایسه با نرخ ۳۵/۸ درصدی مرگ‌ومیر در بیمارانی که داروهای مذکور به آن‌ها داده نشده است، تنها ۲۷/۳ درصد اشخاصی که با این سه دارو تحت درمان قرار گرفته‌اند بر اثر بیماری جان باختند.


به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پروفسور ون تم می‌افزاید تجویز «توسیلی زوماب» و «ساریلوماب» برای بیمارانی که با عوارض وخیم در بیمارستان بستری می‌شوند، شانس ترخیص از بخش مراقبت ویژه را که برای کاهش فشار بر این بخش بیمارستان‌ها و نجات زندگی‌ها حیاتی است، افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha