جمعه ۳۱ تیر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۶
کد خبر: 30596

سرعت عمل هنگام روبرو شدن با آتش سوزی برای نجات جان خود و مصدومان احتمالی، کاملاً حیاتی است.

سلامت نیوز : سرعت عمل هنگام روبرو شدن با آتش سوزی برای نجات جان خود و مصدومان احتمالی، کاملاً حیاتی است.
 اداره پیشگیری از حوادث اورژانس كشور اعلام كرد: آتش خیلی سریع انتشار می یابد، بنابراین افراد در صورت مشاهده آتش باید بلافاصله آتش نشانی و اورژانس را خبر كرده و تا آنجا که می توانید، اطلاعات کاملی در مورد بروز حادثه به آنها بدهند.
بنابراین گزارش،‌ افراد نباید به هیچ وجه وارد ساختمان آتش گرفته شوند، مگر آن که مجهز به ماسک تنفسی باشند و سعی کنند که ابتدا افراد را از ساختمان بیرون برده و با رعایت جوانب احتیاط، به خاموش کردن آتش بپردازند.
این گزارش می افزاید،‌ قبل از فرار از اتاقی که در آن بسته است، در را لمس كرده و اگر در داغ باشد از خروجی های دیگر استفاده کنند همچنین اگر در ساختمان آتش گرفته گرفتار شده اند فوراً به اتاقی که دارای پنجره است رفته و در را ببندند سپس پتو یا فرش را طوری زیر در قرار داده تا دود وارد اتاق نشود و آن گاه از طریق پنجره تقاضای کمک کنند.
بنابر اعلام اداره پیشگیری از حوادث اورژانس كشور، اگر دود، حرارت یا شعله های آتش مسیرهای خروجی را مسدود کرده است در را بسته و در اتاق بمانند و تنها با استفاده از پارچه سفید از طریق پنجره کمک بخواهند.
بر اساس این گزارش،‌ زمانی که در جریان حریق واقع شدید با حفظ خونسردی تمام تهویه های ساختمان را خاموش کرده تا به این ترتیب از ورود اکسیژن به داخل ساختمان جلوگیری شود و در صورت امکان فوراً مواد سالم و قابل استفاده را از محل خارج کنید.
گفتنی است: امدادگران و یا افرادی که در جریان حریق واقع شده اند باید لباس های دارای الیاف مصنوعی و پلاستیکی را از خود دور کنند و به یاد داشته باشند كه در فرو نشاندن آتش سوزی با سوخت های نفتی از آب استفاده نکنند همچنین ظرف مشتعل را حرکت ندهند و شعله را با شن، نمک، پتوی نمناک یا پوشش های دیگر خفه کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha