شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 305986

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه تشخیص کرونای معمولی از کرونای جهش یافته انگلیسی پرداخت.

چگونه بفهمیم به کرونای انگلیسی مبتلا شدیم؟

سلامت نیوز:عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه تشخیص کرونای معمولی از کرونای جهش یافته انگلیسی پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، مسعود مردانی در پاسخ به این سوال که اگر دچار علائم کرونا شدیم، از کجا باید بفهمیم بیماریمان از نوع جهش یافته انگلیسی است یا نوع معمولی کووید۱۹؟، گفت: اگر فردی دچار علائم کرونا شد ابتدا باید آزمایش PCR بدهد و چنانچه نتیجه آزمایش مثبت شد و بیمار علائم اپیدمیولوژیک مثبت را داشت،حتما باید برای بررسی بیشتر و دادن نمونه به آزمایشگاه پاستور مراجعه کند تا تشخیص داده شود که به کرونای جهش یافته مبتلا شده یا نوع معمولی این بیماری.


وی افزود: از علائم اپیدمیولوژیک می‌توان به بازگشت فرد مبتلا از کشور انگلیس و سایر کشور‌های اروپایی و همچنین تماس با مورد تایید شده مبتلا به کرونای انگلیسی اشاره کرد.


این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه تست PCR به طور مشترک برای هر دو نوع کرونا مثبت می‌شود. ادامه داد: برای تشخیص جهش کروموزومی حتما باید توالی سکانس‌های ژنتیکی بررسی شود که امکان را در حال حاضر فقط آزمایشگاه پاستور دارد.


عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از طریق مشاهده علائم بیمار کرونای جهش یافته را از نوع معمولی این بیماری تشخیص داد؟، متذکر شد: از طریق علائم بیماری نمی‌توان  فرم جهش یافته را از نوع معمولی تشخیص داد و برای این کار حتما باید آزمایش تخصصی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha