جمعه ۳۱ تیر ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۰
کد خبر: 30599
سلامت نیوز:خیلی‌ها تصور می‌کنند که لاغری و خوش اندامی در گرو نخوردن و رژیم‌های سخت است. اما باید بدانید خداوند مواد غذایی متنوعی آفریده است که به لاغری کمک می‌کنند: ماهی آزاد، چای یا برخی از میوه‌ها خواص لاغری دارند.
به گزارش سلامت خوردن سوپ و سالاد کم کالری قبل از غذا، دریافت بیشتر فیبرها و خوردن یک عدد سیب کامل برای کاهش اشتها توصیه می شود. حذف صبحانه احساس گرسنگی شما را افزایش می دهد.در زیر یک وعده غذای کم کالری را اموزش میدهیم تا همچنان که از خوردن لذت میبرید نگران چاق شدن هم نباشید.

مواد لازم برای 2 نفر
:

بادمجان: 75 گرم

روغن زیتون: یك قاشق غذاخوری

 پیاز خرد شده: یك‌دوم كوچك

فلفل دلمه‌ای قرمز خلال شده: یك‌چهارم

سیر: 2 عدد

تخم‌مرغ: 5/1 عدد

پودر جعفری: یك قاشق غذاخوری

نمك و فلفل: به مقدار لازم

دارچین (ادویه‌های دلخواه)‌: به اندازه دلخواه

طرز تهیه: درجه فر را روی 450 درجه فارنهایت تنظیم كنید. بادمجان‌ها را از طول نصف كرده و از سمت داخل وسط بادمجان‌ها را ببرید، به طوری كه پوست آن بریده شود. درون یك فویل را با روغن آغشته كنید و بادمجان‌ها را از سمتی كه بریده‌اید درون فویل بچینید و 20 دقیقه بگذارید تا بادمجان نرم شود و پوست روی آن چروك شود. سپس آنها را از فر درآورده و در یك صافی بگذارید. 10 دقیقه كنار بگذارید تا سرد شود و سپس آنها را خرد كنید.فر را تا 350 درجه فارنهایت كم كنید.

هنگامی كه بادمجان‌ها در فر در حال پخته شدن است، یك قاشق چایخوری روغن را روی حرارت ملایم بگذارید. فلفل و پیاز را داخل آن ریخته و 10 ـ 5 دقیقه سرخ كنید تا نرم و پیازها طلایی شود. كمی نمك بزنید. سپس سیر و بادمجان را داخل آن بریزید و یك دقیقه دیگر هم تفت دهید. از روی شعله بردارید و ادویه آن را تنظیم كنید.

ظرف فر را به روغن آغشته كنید و در فر بگذارید در این هنگام از یك كاسه دیگر تخم‌مرغ‌ها را بشكنید و جعفری، نمك و دارچین (ادویه)‌ را درون آن ریخته و به هم بزنید. سپس بادمجان را داخل تخم‌مرغ ریخته و خوب مخلوط كنید. ظرف را از فر بیرون بیاورید و مخلوط تخم‌مرغ را درون آن بریزید. باید 40 ـ 35 دقیقه برای پخت آن منتظر بمانید تا روی آن طلایی شود. سپس از فر بیرون بیاورید. 10 دقیقه صبر كنید تا سرد شود و به طور دلخواه آن را برش دهید و سرو كنید.

بادمجان از خانواده سیب‌زمینی است. از زمان‌های بسیار قدیم در هند كشت می‌شده و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است. بادمجان‌ها دارای اسیدهای چرب اشباع اندك و كلسترول پایین است و از جهت دیگر فیبر، فولات، پتاسیم، منگنز، ویتامین ث، ویتامین كا، تیامین، نیاسین، ویتامین ب 6، فسفر و مس بالایی دارد. ارزش غذایی و فواید آن باعث شده كه بتوان از آن برای تهیه غذاهایی كه برای كاهش وزن لازمند، استفاده كرد. همین جا به كسانی كه از برنامه‌های افزایش وزن استفاده می‌كنند توصیه می‌كنیم كه زیاد از بادمجان استفاده نكنند. 100 گرم بادمجان دارای 33 كالری است.

در انتخاب بادمجان دقت كنید كه سفت و دارای پوستی نرم و براق باشد. همچنین رنگ آن یك دست بوده و بدنه آن زخمی نباشد. كلاهك بادمجان باید سبز باشد. بادمجان مناسب، بادمجانی است كه وقتی با انگشت آن را فشار می‌دهید فرورفتگی ایجاد شده دوباره به جای اولش بازگرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha