شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 30606
سلامت نیوز :غذاهایی كه زود و راحت پخته و آماده می‌شوند جزء گروه كربوهیدرات‌ها هستند و این گروه شامل مانند آرد سفید، شكر خالص و برنج است و به دلیل این كه سریع هضم می‌شوند، موجب افزایش قند خون شده و به مرور باعث افزایش وزن می‌شود.
به گزارش سلامت نیوز دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: گروه كربوهیدرات‌ها غذاهایی هستند كه دارای نشاسته، قند و فیبر هستند و این گروه با شكستن قندها، سوخت بدن را برای فعالیت‌های بدنی تأمین می‌كنند.
بنابراین گزارش، كربوهیدرات‌ها به دو دسته خوب  و بد تقسیم می‌شوند و كربوهیدرات‌های خوب، سریع هضم نمی‌شوند، از افزایش قند خون و انسولین جلوگیری می‌كنند و به دیر گرسنه شدن و سیر ماندن كمك می‌كنند و بهترین منابع آن سبوس، غلات، لوبیا، میوه‌ها و سبزیجات هستند كه این گروه از بیماری‌های قلبی و سرطان جلوگیری می‌كنند.
این گزارش می‌افزاید: فیبر، جزوی از كربوهیدرات‌هاست كه بدن قادر به هضم آن نیست و فیبرها در تمام سبزیجات، میوه‌ها، لوبیا، نان‌های سبوس‌دار و غلات وجود دارد. همچنین یك رژیم غنی از فیبر، خطر دیابت، بیماری‌های قلبی و مشكلات گوارشی مانند یبوست و اسهال را كاهش می‌دهد و كاهش كلسترول و تری‌گلیسیرید در خون می‌شود.
بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، فیبر به زود سیر شدن و دیر گرسنه شدن كمك می‌كند كه این امر از بیش‌خواری جلوگیری كرده و مقدار قند خون را به وسیله هضم و جذب طولانی، ثابت و تنظیم می‌كند همچنین سلامت روده‌ها با فیبر، تضمین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha