یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

سکون نسبی جو، پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها تا روز پنجشنبه

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی به پیش بینی چند روز آینده هوا پرداخت: از امروز تا پنجشنبه بیشتر مناطق جوی پایدار و همچنان تداوم آلاینده‌ها درشهر‌های کرج، تهران، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد را دارد. پتانسیل افزایش آلاینده‌ها در این شهر‌ها به حدی است که شرایط ناسالم برای همه گروه‌های حساس جامعه شامل کلیه بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد غیرضروری پرهیز و از انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی در فضای باز جدا خودداری کنند.

این کارشناس ادامه داد: توصیه می‌شود که از تردد در فضای باز و کنترل نوع سوخت واحد‌های صنعتی و مدیریت فعالیت واحد‌های صنعتی و مدیریت تردد خودرو‌ها در سطح شهر‌ها خوداری شود، آلودگی تا پایان هفته همچنان در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت کشور ادامه دارد.

رفیعی گفت: امروز و فردا با کند شدن جریانات جوی هوا در دریای خزر بارش‌های پراکنده برای قسمت‌های جنوبی خزر داریم و پنجشنبه و جمعه شمال و شمال غرب بارندگی پیش بینی می‌شود و در چهار روز آینده شمال غرب، غرب، مرکز و دامنه‌های البرز افزایش نسبی دما، و از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه وزش باد نسبتا شدید گرم و جنوبی در دریای خزر بطور محسوس افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: هوای تهران هم صاف و غبار آلود است و تا آخر هفته جوی پایدار در تهران حاکم است بیشینه دمای تهران ۱۱ درجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha