رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه پیشنهاد لغو شهرآورد پایتخت در شرایط آلودگی هوا خبر داد و گفت: شدت آلودگی هوا به حدی است که بازیکنان یکدیگر را نمی‌بینند.

پیشنهاد لغو شهرآورد پایتخت ارائه شده است

سلامت نیوز:رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه پیشنهاد لغو شهرآورد پایتخت در شرایط آلودگی هوا خبر داد و گفت: شدت آلودگی هوا به حدی است که بازیکنان یکدیگر را نمی‌بینند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،عباس شاهسونی درباره برگزاری شهرآورد پایتخت بین دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال در شرایط آلودگی هوا بیان کرد: پیشنهاد لغو شهرآورد پایتخت ارائه شده و اعلام کردیم که برگزاری این بازی فوتبال در شرایط آلودگی هوا به صلاح نیست.

وی ادامه داد: شاخص‌ها و استانداردهایی در این زمینه وجود دارد. شاخص آلودگی هوا در منطقه ۲۱ تهران روی ۱۹۱ است و در مرز خیلی ناسالم قرار دارد. انجام بازی در این شرایط برای خود بازیکنان هم خطرناک است.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، وقتی وضعیت آلودگی هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها باشد، همه مسابقات ورزشی باید لغو شود.

شاهسونی روز گذشته(یکشنبه) نیز در همین رابطه به خبرنگار ماگفته بود: با توجه به شرایط آلودگی هوای پایتخت بهتر است این بازی فوتبال به تاریخ دیگری موکول شود. توصیه ما این است که با توجه به ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌ها و عدم وجود ناپایداری هوا، این بازی در تاریخ دیگری برگزار شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز با اعلام تداوم پایداری و تشدید آلودگی هوای پایتخت در مورد این مسابقه فوتبال گفت: فوتبال ورزشی سنگین و نیازمند تحرک شدید بازیکنان است و می‌تواند خطرات ناشی از شرایط ناسالم هوا را برای بازیکنان تشدید کند و از این رو برگزاری شهرآود امروز دوشنبه بین استقلال و پرسپولیس به مصلحت نیست.

به گزارش ایرنا، شهرآورد پایتخت بین دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال ساعت ۱۶:۳۵ امروز بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. تاکنون سازمان لیگ درباره لغو این بازی در شرایط آلودگی هوا واکنشی نداشته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha