شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 30611
سلامت نیوز :معاون اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت از افزایش زمان آموزش‌های قبل از ازدواج خبر داد.

دكتر محمد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بسته جدید آموزش‌های هنگام ازدواج، درباره تعداد ساعات در نظر گرفته شده برای آموزش‌های قبل از ازدواج زوجین، گفت: پیش از این یك زمان 16 ساعته از سوی سازمان ملی جوانان مطرح و در هیات دولت مصوب شده است، اما قرار بر آن نیست كه همه‌ این 16 ساعت آموزش به صورت حضوری باشد.

وی ادامه داد: بخشی از این آموزش‌ها به صورت حضوری و برای بخش دیگر مطالبی در اختیار زوجین قرار می‌گیرد. به این ترتیب زمانی كه زوجین عقدنامه را دریافت می‌كنند به شكلی مشخص می‌شود كه زوجین این مطالب را خوانده‌اند. در مجموع قرار است آگاهی زوجین از این مطالب به شكلی مد نظر قرار گیرد.

معاون اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: پیش از این زمان آموزش‌های قبل از ازدواج كمتر از یك ساعت بود كه اكنون به دو ساعت ارتقا یافته است. در ادامه برنامه نیز با قوی‌تر كردن مباحث آموزشی و واردن كردن یكی - دو عنوان دیگر به این مباحث آموزشی، آموزش‌های قبل از ازدواج به حدود 5/3 تا 4 ساعت افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به برگزاری كارگاه‌های آموزشی برای مربیان دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور به منظور آشنایی با بسته جدید آموزش‌های قبل از ازدواج گفت: اكنون بیش از 800 نفر از مربیان آموزش‌های لازم در زمینه بسته جدید آموزش‌های قبل از ازدواج را دریافت كرده‌اند و حدود 60 تا 70 مربی دیگر در دو دانشگاه باقی مانده‌اند. در مجموع با پایان آموزش مربیان، تمام900 هزار زوجی كه در سال ازدواج می‌كنند بسته جدید آموزش‌های هنگام ازدواج را دریافت خواهند كرد.

معاون اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت پیش از این نیز از تغییر محتوای آموزش‌های قبل از ازدواج و ارایه آموزش‌های لازم به مربیان در دانشگاه‌های علوم پزشكی خبر داده و به ایسنا گفته بود كه اجرای آزمایشی برنامه جدید آموزش‌های قبل از ازدواج از اول مهر ماه امسال در سه استان كشور آغاز می‌شود.

به گفته دكتر اسلامی، در بسته جدید آموزش‌های هنگام ازدواج، روابط اجتماعی، روابط زناشویی، تنظیم خانواده و مسایل مذهبی كه بنیان ازدواج را تشكیل می‌دهند به عنوان یك رفرانس در اختیار زوجین قرار می‌گیرد. همچنین فیلمی برای كلاس‌ زنان و مردان تهیه شده كه قبل از ارایه كتاب حدود 40 تا 45 دقیقه برای زوجین به نمایش گذاشته می‌شود. پس از آن نیز حدود یك ساعت و ربع، مربی آموزش‌های لازم را به زوجین ارایه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha