سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 306160

ریه‌ها بیش از سایر اعضای بدن تحت تأثیر نوع جدید ویروس کرونا قرار دارند، به همین دلیل بررسی سلامت آن‌ها بسیار ضروری است.

ترفند‌های خانگی برای بررسی سلامت ریه‌ها

سلامت نیوز:ریه‌ها بیش از سایر اعضای بدن تحت تأثیر نوع جدید ویروس کرونا قرار دارند، به همین دلیل بررسی سلامت آن‌ها بسیار ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاینه ریه ضروری است، اما همه بیماران همیشه توانایی انجام سی تی اسکن ریه‌ها را ندارند.

به گزارش الکوثر، مدیک فروم، یک سایت پزشکی، روشی را برای بررسی ریه‌ها در خانه بدون مراجعه به پزشک ارائه کرده است.

روشی آسان برای بررسی سلامت ریه در خانه

ابتدا می‌توانیم حجم ریه‌ها را بررسی کنیم. برای آقایان باید بین ۳/۳ لیتر و برای خانم‌ها ۳/۲ لیتر باشد. بررسی این شاخص در خانه آسان است.

اولین کار برداشتن و باد کردن یک بادکنک قبل از آزمایش است؛ این کار باعث کشش بیشتر بادکنک می‌شود، سپس بادکنک را با یک بازدم باد کنید. در حالت ایده آل، قطر شکل باید حداقل ۱۵ سانتی متر باشد. اگر از این شاخص کمتر باشد، به احتمال زیاد مشکلاتی در ریه‌ها وجود دارد که البته نمی‌تواند صرفا نشانه ابتلا به کرونا باشد.

همچنین می‌توانید روش دیگری انجام دهید و گردن خود را با دستانتان قفل کنید. آیا شما قادر به انجام این کار بدون مشکل هستید؟ این بدان معناست که همه چیز خوب است، اما اگر طول انگشتان کافی نباشد، می‌توانیم بگوییم که شما دچار چاقی هستید و این بیماری بر عملکرد ریه‌ها تأثیر می‌گذارد.

برخی معتقدند که هیچ ارتباطی بین چاقی و بیماری‌های ریوی وجود ندارد، اما اینگونه نیست؛ زیرا به دلیل وزن اضافی، سیستم تنفسی فشرده می‌شود که این امر موجب حبس نفس در حالت خواب خواهد شد.

اندازه گیری اکسیداسیون نبض

اندازه گیری اکسیداسیون نبض را می‌توان در خانه با یک دستگاه جیبی انجام داد. این دستکاه را روی انگشت خود قرار دهید و آن را روشن کنید، دستگاه هنگام روشن شدن دو نشانگر را نشان می‌دهد؛ ضربان قلب و میزان اکسیژن.

میانگین ضربان قلب باید در هر دقیقه بین ۶۰ تا ۹۰ و میانگین محتوای اکسیژن باید حدود ۹۴ تا ۹۹ باشد؛ اگر اعدادی کمتر از این نشان داده شود، به احتمال زیاد مشکلی وجود دارد. علائم هشدار دهنده دیگر شامل تنگی نفس، سرفه، خواب آلودگی و خستگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha