سلامت نیوز :دانشیار دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: یائسگی موجب كاهش ترشح هورمون استروژن و ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن می شود و به همین علت، زنان در این دوران بیشتر به عفونت های ادراری مبتلا می شوند.
 
فرخ لقا احمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: 20 درصد از زنان در سنین جوانی نیز در سال یكبار دچار حملات عفونت های ادراری می شوند.
وی اضافه كرد: این عفونت ها پس از درمان می توانند بازگردند و دو تا سه بار در سال، زنان جوان را مبتلا سازند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطرنشان كرد: آناتومیك بدن زنان و استفاده از روش های ضد بارداری از جمله علل شایع ابتلا به اینگونه عفونت ها به شمار می رود.
احمدی یادآور شد: عفونت های ادراری در زنان بیشتر مثانه را درگیر می كند و با علایم درد ، تكرر و خونی شدن ادرار خود را نشان می دهد.
وی گفت: ظاهر شدن این علام به معنای آن است كه بیماری عفونت را می توان به راحتی درمان كرد اما هنگامی كه كلیه ها با علامت احساس درد در پهلو درگیر شوند، خطرناك بوده و گاهی نیاز به بستری است.
دانشیار دانشگاه علوم پزشكی تهران، مصرف مایعات به اندازه كافی را از جمله راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت های ادراری برشمرد و افزود: همچنین گیاه قره قاط كوهستانی نیز كه اكنون بصورت كپسول در بازار عرضه می شود، برای پیشگیری از ابتلا به اینگونه عفونت ها موثر است.
احمدی با اشاره به شیوع عفونت ادراری در مردان مسن مبتلا به پروستات نیز گفت: انسداد مجاری ادراری در این بیماری، موجب رشد باكتری می شود و استفاده از سوند نیز عفونت را شدت می بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha