سلامت نیوز : رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در زمان حاضر هیچگونه آلودگی بیماری مشمشه در باغ وحش ارم تهران وجود ندارد.
 
محمدرضا شیرزادی در گفت و گو با ایرنا افزود: در هیچ جای جهان، سابقه ابتلای بازدیدكنندگان به بیماری مشمشه از طریق وحوش موجود در باغ وحش، گزارش نشده است.
مشمشه یكی از بیماری های باكتریائی مسری خطرناك است كه اغلب سبب ابتلا تك سمی ها می شود. این بیماری از جمله بیماری های مهم مشترك بین انسان و دام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از مسافران فصل تابستان خواست در مسافرت های خود بویژه در سفر به مناطق روستایی، مراقب باشند تا به بیماری سالك مبتلا نشوند.
شیرزادی اظهار داشت: مسافران مناطق روستایی كشور به ویژه هنگام غروب باید از وسایل دوركننده حشرات استفاده كنند تا بیماری سالك از طریق این حشرات -پشه خاكی-به آنان منتقل نشود.
وی اظهار داشت: موش های صحرایی، مخازن اصلی بیماری سالك به شمار می رود و این نوع موش ها اغلب در استان های آلوده به این بیماری وجود دارد.
رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد، بیشترین موارد بیماری سالك در استان های اصفهان، فارس، یزد، خوزستان و خراسان رضوی مشاهده شده است.
شیرزادی گفت: موارد ابتلا به بیماری سالك از 21 هزار مورد در سال 88 به 18 هزار مورد در سال گذشته كاهش یافته است.
وی اظهار داشت: به خاطر موفقیت های كشور در كاهش ابتلا به این بیماری در هفته گذشته یك دوره آموزشی بین المللی سالك با حضور شركت كنندگانی از كشورهای عراق، افغانستان و پاكستان در ایران برگزار شد.
رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، روش های كنترل، علایم بالینی، بررسی مخازن و ناقلین و روش های مبارزه با بیماری سالك را از جمله سرفصل های آموزشی این دوره برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha