شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
سلامت نیوز :این مهم است كه بتوانیم لحظه‌هایی را كه مضطرب هستیم را با اختلالات اضطراب و استرس تشخیص دهیم.

به گزارش ایسنا ،‌ در لحظات نگرانی و اضطراب فرد ممكن است به دلیلی خاص و یا بدون هیچ دلیلی احساس آشفتگی و نگرانی كند اما در مقابل آن اضطراب مزمن ممكن است تا مدت 6 ماه طول بكشد.

از نشانه‌های اختلالات، اضطراب و استرس است و به طور كلی احساس اضطراب و نگرانی هنگامی كه ما دچار مشكل یا عصبانی هستیم، كاملا طبیعی است. احساس نگرانی و استرس بیش از حد، امرغیرطبیعی است. شما ممكن است كه مشكل خود را بیش از اندازه بزرگ كنید و دچار مشكلات در خواب و زندگی روزمره خود شوید و یا زود رنج و به راحتی دلواپس و نگران و یا حتی دچار افسردگی شوید.

اضطراب مزمن حتی می‌تواند موجب احساس درد در ماهیچه، ‌خستگی، معده ‌درد، لرزش، بی‌خوابی وعرق زیاد برای مدت طولانی شود. با یك ترس ناگهانی شما ممكن است دچار مشكل در نفس كشیدن شوید و یا دچار سرگیجه، تند شدن ضربان قلب و یا سیاه و تاریكی چشم شوید. لحظاتی بعد از ترس و دلهره افرادی كه دچار اضطراب مزمن هستند، ممكن است دچار مشكلات مزمن قلبی و فشار خون شوند.

افراد مضطرب معمولا برای تسكین اعصاب خود از الكل و دارو استفاده می‌كنند كه با مصرف بیش از اندازه این داروها و الكل‌ دچار آسیب‌هایی در معده و روده خود می‌شوند. به طور كلی علائم و نشانه‌های اضطراب و نگرانی در افراد نسبت به اختلالات و حال و هوای آنها متفاوت است.

بعضی معتقدند كه فاكتورهای عصب شناسی تا قسمتی می‌توانند موجب حملات ترس و وحشت شوند. افرادی كه الكل، ‌كافئین یا بنزو دیازپین مصرف می‌كنند، ممكن است با علائم بیشتر و خطرناك تری از ترس و نگرانی مواجه شوند.

استرس یكی از رایج‌ترین نشانه‌های اضطراب برای بزرگسالانی است كه با سلامت و اموال خود دائما در چالش هستند. استرس در همه افراد در رابطه با زندگی روزانه‌ آنها می‌توانند وجود داشته باشد، استرس می‌تواند به علت یك حادثه‌ ناگوار و یا حتی بدون هیچ دلیلی در فرد وجود داشته باشد.

اختلالات شایع اضطراب توصیف كننده شرایطی است كه فرد استرس را بدون هیچ دلیل خاصی تجربه می‌كند، بیماران در این شرایط بیش از اندازه نگرانند، غیرقابل كنترل و نسبت به شرایط عادی غیرمنطقی هستند. به طور كلی این بیماران در انجام كارهای خود دچار مشكل هستند، زیرا همیشه از پول، مرگ، خانواده، روابطشان با دیگران و كار می‌ترسند.

این افراد ممكن است احساس خستگی، سردرد همیشگی، بی‌قراری، حالت تهوع و یا احساس درد در همه اعضای بدن داشته باشند. از دیگر علائم آن نیز می‌توان به ورم، تب شدید و مشكلات تنفسی اشاره كرد. در حین ترس افراد ممكن است بدن آنها بلرزد، احساس گیجی كنند و یا در تنفس دچار مشكل شوند و روز به روز علائم آن بدتر می‌شود.

فوبیا (phobia) ترس غیرمنطقی است كه در اثر قرار گرفتن در یك شرایط خاص، فضای بسته و یا دیدن یك حشره یا جانور در فرد به وجود می‌آید.

علائم هشدار دهنده:

در حالی كه لحظات كوتاه اضطراب طبیعی است، احساس شدید استرس و نگرانی از نشانه‌های اختلالات اضطراب هستند. اگر اضطراب و نگرانی شما به دلیل مشكلات زندگی است و یا اگر از احساس استرس و نگرانی بیش از 6 ماه است كه رنج می‌برید، حتما باید به پزشك مراجعه كنید و یا اگر در صورتی كه نوشیدنی زیاد مصرف می‌كنید و برای تسكین خود دارو می‌خورید، بهتر است به پزشك مراجعه كنید.

علائم افسردگی همچنان با اضطراب همراه است. شما باید با پزشك خود در مورد این علائم صحبت كنید. مخصوصا اگر احساس افسردگی می‌كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha