سلامت نیوز :مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: در حال حاضر با وجود استخدام پرستاران با كمبود بیش از هزار پرستار روبرو هستیم این در حالی است كه قرار است تا پایان سال جاری تعداد تخت‌های ویژه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشكی تهران افزایش یابد كه در این شرایط كمبود پرستار تشدید می‌شود.

خورشید وسكویی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار كرد: افزایش تعداد تخت‌های ویژه مستلزم تامین تجهیزات و نیروی پرستار كافی است. بنابراین انتظار داریم كه كارگروهی كه مجوز افزایش تعداد تخت‌های ویژه را صادر می‌كند درباره مجوز استخدام پرستاران نیز تصمیم بگیرد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: این دانشگاه فضای كافی برای افزایش تخت‌های ویژه را دارد. نیروی پرستار متقاضی نیز وجود دارد اما مسئله مهم نحوه جذب آنان است. در زمینه توزیع پرستاران در بخش‌های مختلف بیمارستانی، اولویت با بخش‌های ویژه و اورژانس‌هاست البته این امر به معنای غفلت از بخش‌های عادی نیست.

وی با اشاره به تعداد پرستاران بخش‌های ویژه دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های قدیم دانشگاه علوم پزشكی تهران از نظر تعداد پرستار مشكل جدی نداریم اما تعداد پرستاران بخش‌های ویژه برخی از بیمارستانهای الحاقی از دانشگاه علوم پزشكی ایران سابق بسیار كم است بنابراین تلاش می‌كنیم بخشی از پرستاران استخدام شده را جهت اجرای قانون ارتقای بهره‌وری به این بیمارستان‌ها اختصاص دهیم.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به تعداد پرستاران توزیع شده در دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: تاكنون 450 پرستار استخدام شده در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشكی تهران توزیع شده‌اند. در كل حدود 1800 كادر پرستاری استخدام خواهند شد كه حدود 50 نفر آنها كاردان اتاق عمل، 20 نفر كاردان بیهوشی هستند.

وسكویی در پایان با بیان اینكه حدود750 نفر از پرستاران استخدام شده از شاغلان طرحی یا قرارداد انجام كار معین دانشگاه علوم پزشكی تهران هستند، اظهار كرد: در ابتدا قرار بود 1319 نفر به عنوان پذیرفته شده اصلی معرفی شوند و با توجه به آن كه از سهمیه بنیاد شهید نیز تنها 100 نفر جذب شده بودند، مابقی این سهمیه كه حدود 400 نفر است از پذیرفته‌شدگان ذخیره تكمیل شد بنابراین در مجموع تعداد نیروهای جذب شده به 1719 نفر رسید كه با مجموع نیروهای اتاق عمل و هوشبری این گروه به 1800نفر بالغ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha