سلامت نیوز :متخصصان چشم پزشكی هشدار دادند خیره شدن به مدت طولانی به صفحات نمایش تلفن‌های هوشمند و سایر ابزار همراه سه بعدی می‌تواند موجب خستگی و ناراحتی چشم‌ها و یا حتی سردرد شود.

به گزارش ایسنا، دكتر مارتین اس. بانكز استاد اپتومتری و علوم بینایی در دانشگاه كالیفرنیای بركلی كه سرپرستی این مطالعه را به عهده داشته می‌گوید: این مطالعه متشكل از مجموعه‌ای از آزمایشات روی 24 فرد بالغ است. این گروه از متخصصان تعامل بین فاصله دید و راستای برخورد چشم را مشاهده و بررسی كردند كه نحوه قرار گرفتن نقطه تلاقی راستای دید در جلو یا پشت صفحه نمایش چه تاثیری می‌تواند روی راحتی و آرامش چشم ناظر داشته باشد.

به گزارش شبكه خبری ان‌بی‌سی، نتایج آزمایشات نشان داد وقتی كاربران از فاصله نزدیك صفحات نمایش ابزاری مثل تلفن همراه یا كامپیوتررا نگاه می‌كنند، نقطه تلاقی دید در جلوی صفحه نمایش ایجاد می‌شود و این امر باعث خستگی و ناراحتی چشم می‌شود. درعوض نگاه كردن به صفحات نمایش در فواصل دور مثل پرده سینما از آنجا كه این نقطه تلاقی در پشت صفحه نمایش ایجاد می‌شود، خیلی كمتر چشم را خسته و نارحت می‌كند. در این میان صفحات نمایش سه بعدی بیشتر مشكل ساز هستند و به همین خاطر استفاده از این فناوری باید محدود شود.

این یافته در مجله «ویژن» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha