چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به فوت حداقل ۹۰ راننده تاکسی براثر کرونا گفت: رانندگان در دل کرونا مشغول به کار هستند و هم درآمدشان کاهش یافته و هم بیشتر از بسیاری از مشاغل در معرض خطر ابتلا هستند و این مساله می‌طلبد که دولت بودجه‌ای را برای ارائه خدمات ویژه رفاهی و معیشتی به تاکسیرانان تهران اختصاص دهند.

فوت ۹۰ راننده تاکسی براثر کرونا

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به فوت حداقل ۹۰ راننده تاکسی براثر کرونا گفت: رانندگان در دل کرونا مشغول به کار هستند و هم درآمدشان کاهش یافته و هم بیشتر از بسیاری از مشاغل در معرض خطر ابتلا هستند و این مساله می‌طلبد که دولت بودجه‌ای را برای ارائه خدمات ویژه رفاهی و معیشتی به تاکسیرانان تهران اختصاص دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «محمد روشنی» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران» درباره آخرین وضعیت نوسازی  ناوگان تاکسیرانی شهر تهران گفت: برنامه سازمان تاکسیرانی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تا پایان سال ۱۵ هزار دستگاه تاکسی بود، اما افزایش قیمت خودرو آسیب زیادی به ما وارد کرد، چرا که به رغم افزایش تسهیلات، افزایش فزاینده قیمت خودرو، آسیبی برای رانندگان تاکسی بوده و توسعه ناوگان را با مشکل مواجه کرد.

او ادامه داد: با تمامی مشکلات، توانستیم نوسازی حدود ۳ هزار تاکسی را نهایی کنیم و ثبت نام و ارائه وام به آن‌ها تعلق گرفته و در نوبت دریافت خودرو از کارخانه هستند. تفاهمنامه‌ای توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک با بانک مهر انجام شده که براساس آن با ارائه وام ۷۰ میلیون تومانی نوسازی دو هزار تاکسی دیگر از طریق تسهیلات این بانک در دستور کار ما قرار گرفته است.

روشنی در پاسخ به این سوال که آیا دو هزار تاکسی تا پایان سال نوسازی خواهند شد یا خیر گفت: قسمتی که مربوط به کار ماست انجام می‌شود، اما بخش دوم واگذاری خودرو از طریق شرکت‌های خودروسازی است که ممکن است بین دو تا سه ماه زمان ببرد.

هزار تاکسیران تهرانی وام دو میلیونی بنیاد مستضعفان را دریافت کردند

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در ادامه درباره ارائه تسهیلات کرونایی به رانندگان تاکسی گفت: در زمینه تسهیلات کرونایی، دو نوع وام برای رانندگان در نظر گرفته شد. یک وام دو میلیون تومانی توسط بانک سینا و به واسطه بنیاد مستضعفان پرداخت شد. این وام از طریق اتحادیه تاکسیرانی‌های سراسر کشور منظور و سهمیه‌بندی شد و در شهر تهران هزار نفر مشمول دریافت سهمیه وام دو میلیون تومانی شدند و آن را دریافت کردند.

ثبت‌نام ۳۰ هزار تاکسیران برای دریافت وام ۶ میلیون تومانی کرونا

روشنی ادامه داد: تسهیلات دیگر وام ۶ میلیون تومانی مربوط به وزارت رفاه بوده است و تاکسیران‌ها باید در سامانه کارا برای دریافت این وام اقدام می‌کردند. حدود ۳۰ هزار تاکسیران در سامانه ثبت نام و در مراحل دریافت هستند که تعدادی وام را دریافت و تعدادی تشکیل پرونده دادند و در انتظار تامین بودجه و دریافت وام هستند.

او با اشاره به اینکه ثبت‌نام و دریافت اطلاعات در سامانه کارا و تحت نظارت وزارت رفاه است، گفت: در نتیجه سازمان تاکسیرانی دسترسی به سامانه کارا ندارد و اطلاعات دقیق از تعداد افرادی که تاکنون وام را دریاف کرده‌اند، نداریم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی درباره دیگر خدمات رفاهی که به تاکسیران‌ها ارائه شده است، گفت: سازمان تاکسیرانی در ۵ سری بسته‌های کمک معیشتی و بهداشتی در بین هزار نفر از تاکسیران‌هایی که به بیماری کرونا مبتلا شدند، خانواده تاکسیرانانی که دارای بیماری زمینه‌ای و خاص هستند و یا بر اثر بیماری کرونا فوت کردند، توزیع کرده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به ارائه وام تا سقف ۴ میلیون به خانواده‌های بیماران مبتلا و فوت شده ناشی از کرونا گفت: این بخش سومی بود که سازمان وام بلاعوض و قرض‌الحسنه با تسهیلات سود ۴ درصد را به این افراد ارائه داده است.

تاکسیران‌ها دچار مشکلات معیشتی و درآمدی جدی شدند

روشنی در پاسخ به این سوال که با توجه به جامعه ۸۰ هزار نفری تاکسیران‌ها و آمار مبتلایان این میزان کافی بوده است؟ گفت: سازمان تاکسیرانی با داده‌هایی که از افراد دارای بیماری زمینه‌ای و بیماری خاص داشت و اطلاعات ثبت شده توسط تاکسیران‌ها در باشگاه تاکسیرانان و اطلاعاتی که از بهشت زهرا دریافت شده این تعداد را شناسایی کرده است، اما اینکه این تعداد کافی باشد قطعا مکفی نیست، چرا که تاکسیران‌ها دچار مشکلات معیشتی و درآمدی جدی شدند.

او ادامه داد: درآمد رانندگان تاکسی در دوران کرونا کاهش یافت و شهرداری در حد بضاعت خود کمک‌های معیشتی را ارائه داده است، اما این امر نیازمند کمک بیشتر ستاد ملی کرونا و دولت است تا خدمات رفاهی را به تاکسیران‌ها اختصاص دهند.

فوت حداقل  ۹۰ راننده تاکسی براثر کرونا

روشنی با اشاره به آمار فوتی‌های کرونا در بین رانندگان تاکسی گفت: حداقل ۹۰ نفر از رانندگان تاکسی براثر کرونا فوت کرده‌اند و این افراد در دل کرونا مشغول به کار هستند و هم درآمدشان کاهش یافته و هم بیشتر از بسیاری از مشاغل در معرض خطر ابتلا هستند و این مساله می‌طلبد که دولت بودجه‌ای را برای ارائه خدمات ویژه رفاهی و معیشتی به تاکسیرانان تهران اختصاص دهند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی درباره پرداخت الکترونیک با توجه به شرایط کرونا گفت: طرح پرداخت الکترونیک یکپارچه کرایه در دست اقدام است و در ده منطقه شهرداری نصب بارکدهای یکپارچه پرداخت الکترونیک انجام شده است. حدود ۸۰ درصد تاکسی‌های خطی این مناطق که حدود ۱۰ هزار تاکسی را شامل می‌شود به بارکد یکپارچه مجهز شده‌اند و مسافران می‌توانند با هر اپلیکیشن کرایه را پرداخت کنند.

 ۲۶ هزار تاکسی از کاور جداکننده صندلی برخوردار شدند

او ادامه داد: بزودی تاکسی‌های خطی ۲۲ منطقه تکمیل و بارکدها بر روی تاکسی‌های گردشی نصب خواهد شد.

روشنی همچنین درباره نصب کاور جداکننده در تاکسی‌ها گفت: از بین ۱۰ هزار تاکسی، در بین ۵ هزار مورد از آن‌ها کاور جداکننده نیز توزیع و نصب شده است و با تعداد ۲۱ هزار کاور جداکننده‌ای که تا پیش از این نصب شده بود هم اکنون در حدود ۲۶ هزار تاکسی در تهران کاور جداکننده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha