متخصص روانشناسی با اشاره به اثرات آلودگی هوا بر اعصاب و روان گفت: برای کاهش تبعات روانی این آلودگی همچون تشدید عصبانیت باید از حضور در اماکن پرجمعیت به ویژه در دوران شیوع بیماری‌های ویروسی پرهیز شود.

ضرورت پرهیز از اماکن پرجمعیت در دوران آلودگی هوا

سلامت نیوز: متخصص روانشناسی با اشاره به اثرات آلودگی هوا بر اعصاب و روان گفت: برای کاهش تبعات روانی این آلودگی همچون تشدید عصبانیت باید از حضور در اماکن پرجمعیت به ویژه در دوران شیوع بیماری‌های ویروسی پرهیز شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،اصغر کیهان‌نیا درباره آثار روانی آلودگی هوا بر اعصاب و روان افزود: این آلودگی با اثرگذاری بر سیستم عصبی انسان سبب بی‌قراری، کلافگی، بی‌حوصلگی، عصبانیت، خشونت و پرخاشگری می‌شود.


وی ادامه داد: این آلودگی همچنین با تضعیف روحیه سبب بی‌انگیزگی و بی‌ارادگی، عدم توانایی پیشبرد فعالیت‌های اجتماعی و گاه ایجاد اختلاف و ناسازگاری در خانواده می‌شود.


کیهان‌نیا تصریح کرد: این تبعات مخرب که آدمی را در مواجهه با کرونا نیز تضعیف می‌کند، نیازمند انجام برخی اقدامات بهداشتی به منظور تقویت سیستم ایمنی و عصبی بدن است.


وی اضافه کرد: در این ایام مصرف مایعات به ویژه شیر و آب هویج برای پاکسازی بدن ضروری است. همچنین استفاده از دستگاه تصفیه‌کننده هوا در محل کار می‌تواند یکی از راهکارهای اصلی برای کاهش این آلودگی باشد.


به گفته این متخصص روانشناسی، در دوران آلودگی هوا باید از حضور در اماکن پرجمعیت به ویژه با شیوع این بیماری ویروسی (کووید-۱۹) نیز پرهیز و جزء در مواقع ضروری از منزل خارج نشد.


 از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۲ روز هوای قابل قبول (سالم)، ۹۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز ناسالم برای همه گروه‌ها در تهران به ثبت رسیده است.


از لحاظ غلظت آلایندگی، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۵۲ در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha