محققان دریافتند نوشیدن روزانه هر یک فنجان قهوه اضافی با کاهش ریسک یک درصدی ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است

ارتباط مصرف قهوه و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات

سلامت نیوز:محققان دریافتند نوشیدن روزانه هر یک فنجان قهوه اضافی با کاهش ریسک یک درصدی ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، مطالعات نشان می‌دهد نوشیدن چندین فنجان قهوه در روز ممکن است با کاهش خطر ابتلاء به سرطان پروستات مرتبط باشد.
سرطان پروستات دومین سرطان شایع و ششمین علت اصلی مرگ سرطان در مردان است. از هر چهار مورد تقریباً سه مورد در کشورهای پیشرفته رخ می‌دهد و از دهه ۱۹۷۰، موارد جدید این بیماری در کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، سنگاپور و چین به شدت افزایش یافته است.


مصرف قهوه با کاهش نسبی خطر ابتلاء به سرطان‌های کبد، روده و سینه ارتباط دارد، اما هنوز هیچ مدرک قطعی در مورد نقش احتمالی آن در کاهش خطر سرطان پروستات وجود ندارد.


آنها داده‌های مربوط به ۱۶ مطالعه را بررسی کردند. نتایج نشان داد در مقایسه با کمترین میزان مصرف قهوه، بالاترین میزان با کاهش ۹ درصدی خطر ابتلاء به سرطان پروستات همراه بود و هر فنجان اضافی در روز با کاهش خطر ۱ درصدی مرتبط است.


به گفته محققان، توضیحات بیولوژیکی قابل قبولی برای این موضوع وجود دارد.


قهوه متابولیسم گلوکز را بهبود می بخشد، دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و بر سطح هورمون‌های جنسی تأثیر می‌گذارد. همه اینها ممکن است در شروع، توسعه و پیشرفت سرطان پروستات تأثیرگذار باشند.


این مطالعه نشان می‌دهد که افزایش مصرف قهوه ممکن است با کاهش خطر ابتلاء به سرطان پروستات همراه باشد. تحقیقات بیشتر هنوز برای کشف مکانیسم‌های اساسی و ترکیبات فعال در قهوه ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha