شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 306355

تخم کتان یا بذر کتان دانه‌ای ریز است و در رنگ‌های قهوه‌ای، قهوه‌ای مایل به زرد و طلایی یافت می‌شود. تخم کتان غنی‌ترین منبع گیاهی دسته‌ای از اسیدهای چرب امگا ۳ است که با نام آلفا لینولنیک اسید (ALA) شناخته می‌شوند.

با خواص تخم کتان آشنا شوید

سلامت نیوز:تخم کتان یا بذر کتان دانه‌ای ریز است و در رنگ‌های قهوه‌ای، قهوه‌ای مایل به زرد و طلایی یافت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، تخم کتان غنی‌ترین منبع گیاهی دسته‌ای از اسیدهای چرب امگا ۳ است که با نام آلفا لینولنیک اسید (ALA) شناخته می‌شوند.

  فواید اصلی تخم کتان برای پوست

 جلوگیری از ورود مواد محرک به داخل منافذ   

آب رسانی و جلوگیری از خشکی پوست 

کم شدن چروک روی پوست

التیام بخش پوست

تخم کتان خاصیت ضد التهابی دارد. بنابراین باعث کاهش جوش‌ها و قرمزی پوست شما می‌شود.

افزایش رطوبت

اسید چرب موجود در تخم کتان باعث نرمی پوست شما می‌شود.

تخم کتان باعث افزایش ترشح روغن طبیعی بدن شما می‌شود. استفاده از تخم کتان می‌تواند هم از پوست شما محافظت کند و هم به عنوان یک مرطوب کننده برای شما عمل کند. 

از 3 طریق از پوست شما محافظت می‌شود

روش اول: وقتی از تخم کتان به عنوان مرطوب کننده استفاده می‌کنید، به عنوان محافظ مانع از ورود محرک‌ها به داخل روزنه‌های پوست می‌شود.

روش دوم: وقتی از روغن تخم کتان مستقیم روی پوست خود استفاده می‌کنید باعث محبوس شدن آب پوست و مانع از دست رفتن آن می‌شود.روش سوم: درجه رطوبت پوست شما را بهبود می‌بخشد و چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد.


  جلوگیری از سرطان پوست

آنتی اکسیدان موجود در تخم کتان باعث می‌شود پوست شما همیشه به عنوان یک مبارز عمل کند .اشعه‌های موجود در فضای اطراف از جمله خورشید همیشه ما را در معرض سرطان پوست قرار می‌دهد. با قرار دادن تخم کتان در برنامه غذایی خود می‌توانید از مضرات اشعه خورشید و اشعه فرا بنفش در امان باشید. 

فیبر بالا و کربوهیدرات پایین

تخم کتان یکی از منابع غنی از فیبر است و کربوهیدرات پایینی دارد. یکی از مهم‌ترین خواص تخم کتان داشتن مقدار زیاد لیزاب (موسیلاژ) است. لیزاب نوعی فیبر با حالت ژله‌ای و محلول در آب و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. لیزاب مانع تخلیه‌ سریع مواد غذایی از معده به روده‌ باریک می‌شود.

به این ترتیب جذب مواد مغذی در معده افزایش می‌یابد.

 کاهش مشکلات یائسگی

لیگنان‌های موجود در تخم کتان می‌تواند برای بانوان یائسه مفید باشد. با توجه به خواص استروژنی لیگنان می‌توان از آن به‌عنوان گزینه‌ای در درمان جایگزینی هورمونی استفاده کرد.لیگنان می‌تواند در کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان مؤثر باشد و همچنین به منظم شدن چرخه‌‌ عادت ماهانه زنان کمک کند.درتهیه مطلب از سایت «چطور» کمک گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha