برخی مواد غذایی به دلیل خاصیتی که دارند می‌توانند به مانند یک مسکن طبیعی عمل کنند.

بهترین مواد غذایی که مانند مسکن عمل می‌کنند

سلامت نیوز:برخی مواد غذایی به دلیل خاصیتی که دارند می‌توانند به مانند یک مسکن طبیعی عمل کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، شاید شما هم از جمله افرادی باشید که برای مقابله با درد سراغ دارو‌های مسکن می‌روید. با این حال، باید بدانید هیچ داروی شیمیایی وجود ندارد که عوارض جانبی نداشته باشد.


به گزارش  وب ام دی،ظهور علامت درد در بدن نشانه یک بیماری است. از این رو، بهتر است برای تشخیص بیماری به پزشک مراجعه کنید. برخی مواد غذایی می‌توانند مانند دارو‌های مسکن عمل کرده و درد را تسکین دهند که مهمترین این مواد غذایی شامل موارد ذیل می‌شود:


۱- زنجبیل
از دیربار از زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی استفاده گسترده‌ای می‌شده است. زنجبیل ضد حالت تهوع است و خاصیت تسکین دهنده معده دارد. یکی از خواص بی نظیر این گیاه مبارزه با درد‌هایی مانند درد مفاصل، روماتیسم و گرفتگی‌های دردناک عضلات رحم در دوران قاعدگی است. تحقیقات نشان می‌دهد کپسول زنجبیل همانند دارو‌هایی مثل ایبوپروفن می‌تواند درد‌های دوره قاعدگی در زنان را تسکین دهد.


۲- بلوبری
این میوه ریز و خوشمزه دارای سطح بالایی از ریز مغذی‌های گیاهی است که می‌تواند به مبارزه با التهابات و کاهش درد کمک کند. گرچه هم اینک فصل این میوه نیست، اما بلوبری یخ زده هم دارای خواص فراوانی است. دیگر میوه‌های دارای آنتی اکسیدان و پلی فنول‌ها مانند پرتقال و توت فرنگی دارای خواص مشابه بلوبری در تسکین درد هستند.


۳- تخم کدو
تخم کدو یکی از بهترین منابع منیزیم است که می‌تواند باعث تسکین درد‌های میگرنی شود. همچنین تحقیقات نشان داده است منیزیم می‌تواند مانع از ابتلا به پوکی استخوان شده و در صورت وقوع، درمانی برای آن باشد. از سوی دیگر، منیزیم می‌تواند باعث توقف گرفتگی شبانه عضلات پا شود.

۴- زردچوبه
تحقیقات متعدد اثبات کرده است زردچوبه می‌تواند با التهابات بدن مبارزه کرده و به مانند یک مسکن طبیعی عمل کند. مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد مصرف زردچوبه در افرادی که مبتلا به روماتیسم و آرتروز هستند، باعث کاهش درد آن‌ها شده است. همچنین زردچوبه عوارض جانبی دارو‌های شیمیایی را نیز در این افراد نداشته است.


از دیگر مواد غذایی مفید برای تسکین درد می‌توان به ماهی سالمون، آلبالو، روغن زیتون، فلفل و نعنا اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha